Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Novemberkyllinger!!  (Læst 2016 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Novemberkyllinger!!
« Svar #15 Dato: 09 November , 2013, 14:10 »
Dejlig histore og de er sååå søde ;-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline MM

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 10 November , 2013, 22:06 »
Tillykke til dig Finn og også tak for dit bidrag i hane-sagen i Faaborg-Midtfyn kommune!!!
Jeg har nu sat en varmelampe op hos min dværghøne med de 12 kyllinger, som stadig lever i bedste velgående. Tænker, at med en stor gul orpington hanes gener kan det være, at den lille høne får problemer med at rumme alle kyllinger i takt med at de vokser. MEN: hun har her første aften lagt sig et andet sted end dér hvor lampen varmer. Er der mon noget jeg kan gøre ved det?? Det er jo absolut spild af el at den hænger der uden at blive brugt.

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #17 Dato: 11 November , 2013, 17:59 »
Hej, ... dejlig tråd  :)  Tillykke med kyllingerne  :)

Jeg tænker at hønen selv kan varme kyllingerne. Hun producerer en masse varme til formålet! Hønen har ikke brug for varmelampe, og kyllingerne vil helst være hos hende, frem for under en lampe. ... Den tanke med at give varmelampe "for en sikkerhed skyld" er fin og god i vores verden. Men dyrene har deres instinkter, som de følger ;o)

Med venlig hilsen
Lene

Med venlig hilsen
Lene

Offline MM

• Passiv bruger
Novemberkyllinger!!
« Svar #18 Dato: 09 December , 2013, 18:53 »
Nu er novemberkyllingerne blevet til decemberkyllinger, alle 12 stor-trives og har mange-doblet både størrelse og vægt.
Hvor længe mon de har brug for varmelampen?
Og hvornår sætter jeg høne-mor tilbage til sin flok?

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 09 December , 2013, 22:09 »
Ååårh, hvor er de da søde, så kommer man sig da helt til at glæde sig til forår.
Hvor er det ærgerligt det er så besværligt t lægge billeder og små film her på siden.

Nuser vinter kyller *p
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #20 Dato: 10 December , 2013, 17:56 »
Herligt at se, at de trives alle sammen /o. Jeg tror godt du så småt kan pønse på en sammenføring. Læg en kvartpalle i hus/gård eller sæt et stykke hegn op med maskestørrelse 10 x10. Så har kyllingerne et sted at søge skjul, når de andre helt sikkert vil hakke efter dem og sige "skrid din møgunge, det er min hønsegård". Varmelampen ville jeg beholde lidt endnu/til de ikke søger under den mere.
« Senest Redigeret: 10 December , 2013, 17:58 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"