Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fodertilbud (Sydjylland)  (Læst 1266 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
Fodertilbud (Sydjylland)
« Dato: 06 November , 2013, 17:10 »
Davidsens trælast/byggemarked har fra 8/11 til 11/11 tilbud på forskellige slags hønse/kyllinge-foder i 15 kg poser, bl a Fuld-A-Pep, til 79,95, korn eller skaller 49,95.

De udleverer også en gratis folder "At holde høns".
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Sv: Fodertilbud (Sydjylland)
« Svar #1 Dato: 06 November , 2013, 18:40 »
Tusind tak for tippet Palle - Ved du om de har det i Brørup ??

Offline palleti

• Bruger
« Svar #2 Dato: 07 November , 2013, 00:01 »
Det tror jeg bestemt, der er ingen begrænsninger nævnt i kataloget - og det ser ud som om det måske er en ny produktlinie de begynder at føre.

Det pgl. katalog er ikke online endnu, men her er det nugældende: http://www.swiflet.com/davidt/davi/uge44_2013/1/.

Det er godt nok et bredt udvalg de har, det er absolut ikke kun en trælast. Til gengæld synes jeg deres slagtilbud er værd at køre efter - f eks måtte jeg simpelt hen have fat i min julegave til mig selv i utide: Den Metabo skruemaskine de har på tilbud lige nu, 18 volt og med kuffert og 2 Li-Ion batterier, som oven i købet viste sig at være ikke kun de annoncerede 3,0 AH, men 4,0 Ah, til 999 inkl moms  /o
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 November , 2013, 08:10 »
Tusind tak Palle og ja, de har rigtig mange gode ting i Davidsen og vi handler der da også rigtig meget  /o - Jeg vil helt sikkert prøve deres foder, for det de har i Land og Fritid i Holsted gider mine ikke at æde  /d - så lige nu får de Startfoder og Kanariefugle blanding ca. halvt af hvert og så et par håndfulde Hvede ved siden af, når jeg skal kalde dem ind i hønsegården  /o - der er ikke mange med høns her omkring os, så tænkte om vi måtte komme og se dine høns en dag ??

Offline palleti

• Bruger
« Svar #4 Dato: 07 November , 2013, 10:02 »
I skal da være velkomne. Vi er ikke hvad man kunne kalde erfarne hønseholdere endnu, men vi hygger os med det, og foreløbig har vi undgået sygdom, utøj osv. Det er nok nemmest af lave en aftale med Sus på tlf 28281719, hun er den der er mest hjemme  :)
0,02 sorte Ea kyllinger

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 November , 2013, 16:56 »
Det samme her Palle, vi har kun haft høns i ca. 5 mdr. i denne omgang, men for en del år tilbage havde jeg rigtig mange Dværghøns og små kyllinger i lange baner, hi hi, så helt ny er jeg så ikke ud i høns :O)) - Vi har dem mest for hyggen i vores have og så er det jo skønt med egne æg - Vi vil dog gerne i gang med lidt avl og udstilling også, her er valget så faldet på Dværg Silkehøns - Vi kontakter jer og kikker forbi en dag og i må også rigtig gerne komme forbi her og se vores nye hjemme gjorte hønsehuse med tilhørende Voliere og hønsegårde - Vi bor i Tobøl  /o

Offline kirill

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 November , 2013, 10:54 »
Med hensyn til foder, så kan jeg bestemt anbefale at køre til tyskland og købe, det synes jeg er billigere end i Danmark.

Vi henter hønsefoder og korn lidt uden for Flensburg, der henter vi også strøelse, de har noget de kalder "strohmehl" som minder om snittet græs/hø og så er vældig godt.

Hilsen
Gert
Nu endelig med høns.

0.4 Faverolles
0.3 Lutter
1.2 Barnevelder
0.2 Orpington
0.5 Havehøns af blandede racer

Og derudover
1.0 fantastisk ægtefælle af arabisk herkomst.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #7 Dato: 09 November , 2013, 12:21 »
Hvis man gerne vil købe tilskudsfoder - altså det som IKKE indeholder korn - hvad heder det så på tysk, når man skal bestille det ved skranken ?
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 09 November , 2013, 12:26 »
Huehner zusatzfutter ohne getreide. Sådan lige direkte oversat.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 09 November , 2013, 14:07 »
Gert @ Hvor henter I foder og det der strohmehl henne helt præcis?? Jeg henter som regel mit foder i Tyskland i Flensborg ved Reitsport Ove..det er fra Havens og rigtig godt, synes jeg.. men der har været så meget bøvl nogle gange og jeg mangler nemlig noget at strø hønsehuset med og det har de ihvertfald ikke dèr :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kirill

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 10 November , 2013, 11:52 »
Hej

Vi køber både korn og tilskudsfoder hos "Der Landhof" i Handewitt, lidt uden for Flensburg.
De har en hjemmeside der hedder www.der-landhof.de
De taler ikke dansk, og jeg taler ikke tysk, men har nu altid lykkedes os at få handlet foder der.

Jeg bruger noget der hedder "Uno 1" til kyllinger de første 3 uger, derefter bruger jeg "Uno 2", jeg har også købt noget der hedder "P 4" som jeg har brugt til kalkuner. Til mine høns bruger jeg "Legerhennen". Det meste af det foder du kan købe hos dem fåes både som piller, og som "mel", jeg køber altid i pilleform.

Med hensyn til Strohmehl så køber jeg det hos:
Olav Johansen
Kætnerweg 2
Osterby

Han sælger også foder, men han er lidt dyre en der landhof.
Han arbejder, og er først hjemme klokken 16.00, så ring til ham på 00494605189636 og aftal hvornår du kommer.

Hilsen
Gert
Nu endelig med høns.

0.4 Faverolles
0.3 Lutter
1.2 Barnevelder
0.2 Orpington
0.5 Havehøns af blandede racer

Og derudover
1.0 fantastisk ægtefælle af arabisk herkomst.