Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 123hjemmeside  (Læst 1907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline martin s j

• Passiv bruger
123hjemmeside
« Dato: 06 November , 2013, 16:42 »
hej jer der har 123hjemmeside. hvordan er det er det til at finde ud af og hvad koster det.?
eller hvad har i ellers brugt

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
Sv: 123hjemmeside
« Svar #1 Dato: 06 November , 2013, 16:51 »
Hej Martin,

Jeg er programmør og bruger derfor ikke selv 123hjemmesides løsninger.

Men som jeg ser det, er det alt for dyrt i forhold til, at man nu kan bruge et gratis Wordpress site hostet hos en udbyder f.eks. Gigahost.dk, One.com eller lign. Wordpress er lige så let at anvende som 123 og så er det gratis.

Jeg har lige nu et Wordpress site i test på min fjerkræside (www.fjer.factfiction.dk) så jeg kunne se eksempler på hvad wordpress kunne tilbyde. Det fungerer rigtig godt og jeg vil klart anbefale det til dem der ikke selv kan skrive html.

Har du et domæne du vil lægge din side på?

Mange glade hilsner
Mette

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 06 November , 2013, 17:21 »
Jeg har selv 123hjemmesider til min egen og til fjerkræklubben. Og DET ER NEMT, men det er også i den noget dyrere ende. Men jeg er heller ikke en "ørn" til computer, så jeg skal også bruge noget som virker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #3 Dato: 06 November , 2013, 17:33 »
Jeg bruger den også til vores klubs hjemmeside.Det er super nemt .Det skal det være for at jeg kan hitte ud af det .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 06 November , 2013, 17:35 »
SUK - jeg bliver helt flov :-[ jeg har også anskaffet mig en 123hjemmeside for et halvt års tid siden - jeg synes ikke, det er nemt :-[ :-[

Her er min hjemmeside - og så langt er jeg kommet ::)

http://www.hellekjelst.dk/222267491
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 November , 2013, 17:55 »
Hvor meget koster det

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #6 Dato: 06 November , 2013, 18:01 »
Hej jeg laver min hjemmeside i et program der hedder Namo. Den koster vist lidt  og jeg bruger også det gratis program: Microsoft sharepoint designer, der kan hentes gratis på nettet. Min 2 hjemmesider ligger så hos 123 hjemmeside, og det koster ikke alverden 135 kr pr. år. det første år dog mere da det koster at få oprettet hjemmesiden på deres server.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 06 November , 2013, 18:07 »
Jeg kan ikke lige huske prisen, men man kan starte med at prøve 123 gratis i en periode.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 November , 2013, 18:16 »
jeg er igang med at lave min egen er ikke kommet så langt  men skal prøve og lave en til kolding og omegns fjerkræklub
kyllerylle.123hjemmeside.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #9 Dato: 06 November , 2013, 18:19 »
Jeg har arbejdet lidt med Wordpress, og der er en del flere muligheder der end med 123, hvor siderne ligner hinanden meget. Med lidt øvelse, så finder man ud af Wordpress.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 06 November , 2013, 18:40 »
kan i prøve og sende et link at wordpress der hvor man begynder

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #11 Dato: 06 November , 2013, 20:11 »
Du kan læse om Wordpress her:

Den danske side: http://da.wordpress.org

Eller den engelske http://wordpress.org

123 er helt sikkert let, men de ligner alle hinanden. Man har ikke ret mange muligheder for at ændre på layoutet og det er i det hele taget ret kedeligt og ret middelalderligt (med fare for at træde nogen over tæerne - undskyld på forhånd).

Mit ydmyge råd er - lad være med at bygge dit site på noget der virkelig er trist, bagud og magen til alle de andres. Brug lidt tid på at finde ud af et alternativ og lav noget unikt som afspejler dig og din side.

;-) Mette

Offline Margrethe

• Bruger
« Svar #12 Dato: 09 November , 2013, 20:17 »
Jeg står også og mangler et program til at lave en god men ikke dyr hjemmeside. Når I skriver at Wordpress er gratis, hvad Mener I så helt præcist? Når jeg går ind på siderne, hvad gør jeg så helt konkret for at komme igang med en side. Jeg synes hurtigt, man bliver afkrævet penge, hvis man vil i gang. Kan man ikke få et program, hvor man først laver siden og så senere tager stilling til om den skal sendes ud på nettet og så derefter købe domænenavn, webhotel mm.?

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #13 Dato: 09 November , 2013, 23:25 »
Jo da!
Denne som jeg også bruger er gratis: http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=21581
Programmet hentes og installeres. Her kan du så lave hjemmeside og senere lægge den på nettet.  :)
« Senest Redigeret: 11 November , 2013, 19:49 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline EMO

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 10 November , 2013, 03:35 »
Jeg har hostet en hjemmeside hos Dandomain. Det koster ca. 1300- kr. pr. år.
Det er nemt, hvis man har et publish-program. Jeg har brugt Microsoft SharePoint Designer 2007, til at lave siderne på og lægge dem ud på hjemmesiden.
Det er stort set lige så let som at lave dokumentet i Word, og jeg mener, man kan lave en side, der ser mere professionel ud end i 123-hjemmeside.