Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: et godt fif, til at holde hønsene i æglægning i den mørke tid!!!  (Læst 2208 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dennis Blom Hansen

• Passiv bruger
Min ellers så flittige æglæggende høns, er i denne uge stoppet  med at lægge æg, efter lidt søgen på forummet...kom jeg frem til det nok var grundet for få lyse timer i døgnet...
Hvad gør en klog???... fik kigget på at få ført strøm til mine 2 hønsehuse... puuuha det er en dyr omgang... hmmm gik i tænkebox...
LØSNING FUNDET!!!!
HARALD NYBORG sælger diode lyskæder til udendørsbrug med TIMER til 6 eller 8timers tænding og så slukker den og tænder på samme tidspunkt næste dag ....og så en kæden på batteri..
Nu har jeg med en hæftepistol mont en kæde i hvert hus..der tænder  kl 16 og slukker igen kl 22..
Nu allerede på 3 dagen lægger mine høns igen æg...
Syntes bare jeg ville give det prisbillige fif videre ;-)

Dennis
NU MED: citronfarvet brakel, New hampshire, vorwerk, Maran S/K, Amrock, hellevad, Mille Fleur, dv kochin.
Hund :Griffon bruxellios.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: et godt fif, til at holde hønsene i æglægning i den mørke tid!!!
« Svar #1 Dato: 04 November , 2013, 08:49 »
Skide smart fundet på  *o - den vil jeg bruge i mit silke hus når kyllerne blir voksne og skal gi æg  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 04 November , 2013, 10:21 »
Jeg kan godt forstå du er glad for dit nye arrangement, men det er altså smartere for hønsene at de vågner tidligt om morgenen, og går på pind med det naturlige lys, så alle kommer på pind inden der pludselig er mørkt.. Her tænder lampen kl 03 og slukker kl 10 når det er lyst udenfor, og så går alle mand hjem i seng når det bliver mørkt udenfor... 14 timer er de lyse timer så, og det er hvad der skal til at vedligeholde æglægning.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 November , 2013, 03:32 »
Jeg bruger også lyskæde i mine hønsehuse, de er dejligt billige i strøm  ;).
Jeg har allerede strøm derude, så jeg har sat et tænd/sluk ur til, så de har lys nogle timer morgen og aften  :)

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline troldinden

• Passiv bruger
  • God dag til alle...hilsen Jette
« Svar #4 Dato: 05 November , 2013, 07:09 »
Hvor mange lys er der på den kæde du har købt hos Harald Nyborg? Jeg købte nemlig selv en i går, men dog kun den lille, da jeg lige ville være sikker på at den overhoved duede. Har endnu ikke pakket min ud  :D
Hilsen Jette :-)

0,2 Lys Sussex
0,1 Orpington - sort.
0,1 Orpington - blå.
0,2 Orpington - splash/dalmatiner.
0,2 Dværg Brahma - guld/sortbåndet.
1.0 Labrador blanding :-)