Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Navne  (Læst 23088 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
Sv: Navne
« Svar #15 Dato: 16 Marts , 2009, 14:55 »
hm.... jeg er vist noget fantasiforladt hvad angår hønsenavne kan jeg se. Mine har bare massebetegnelsen 'putterne'  ::) - som de alle lystre på. Jeg havde en gang hane der hed 'Barolo' (en rigtig flink og tam hane) - kan ikke huske hvorfor. Dette medførte at min veninde døbte en af hønerne for 'Amarone'. Det er de eneste der har haft navn.
... til gengæld så har jeg en hund der hedder Carlson.
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 16 Marts , 2009, 15:09 »
Hej
Min nye blomsterhane er lige blevet døbt: min veninde synes han skulle hedde Karl Johan (udtalt på svensk), og så kom jeg på navnet Blomquist efter ham den aktuelle roman- og filmhelt. Da M'et i mit navn står for Malmquist, og hanen jo er blomsterhane, kan det jo ikke passe bedre: Karl Johan Blomquist!  :D
Vedr. hønsene, så er der Tulle (som tuller lidt rundt for sig selv), den Sorte (som ikke er sort, men mere sort end de andre) og så resten er 'Madammerne', de 5 er lidt skrappe og vil gerne bestemme.
Den lille silkekylling hedder selvfølgelig 'Silke' (tror det er en hønekylling) og så må tiden vise hvilke af de andre der skal beholdes og hvilket køn de får, og så får de nok navne efter egenskaber og personlighed.
Mvh Marianne

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Marts , 2009, 20:09 »
Mine høns hedder da selvfølgelig også noget  ;)

Hanen hedder "Batman" - så er der "Guldlok" ihærdig og stabil kyllingefører, "Høne 1" og "Høne 2" fordi jeg ikke kan kende forskel  <D, "Lille-Ting" med sin helt egen farve og endelig "Perle" opkaldt efter en "situation" i Kbh mellem politi og demonstranter  :D
« Senest Redigeret: 17 Marts , 2009, 19:38 Fra Annette S. »
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat