Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Napoleon den skønne hane  (Læst 625 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Connie

• Bruger
Napoleon den skønne hane
« Dato: 01 November , 2013, 16:38 »
Ja - midt i alle frustrationerne over sygdom i den ene ende af hønsegården ... så går livet i hønsegården helt normalt og hyggeligt i den anden ende ... heldigvis da :)

Hønsene her var ude i haven og kun Napoleon gik inde i gården - måske for at holde øje med dem i den modsatte ende ...  Jeg tømte dåsen med majs ned på halmen foran ham, og han tog et en majs i næbbet men lade det igen ...

Så begyndte han at klukke ... TOTALT grinagtigt  *g ... stod han der og kikkede på lækkerierne og klukkede som en anden høne ....

Alle 4 høns kom spænende fra alle kanter af haven for at tage del i herlighederne ... og snart stod de alle 5 med enden i vejret og spiste majs ...

Det var et tiltrængt lyspunkt   *b
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Napoleon den skønne hane
« Svar #1 Dato: 01 November , 2013, 17:05 »
Napoleon kaldte på sine piger, så de kunne spise først af godterne - hans måde at kalde sammen på er, at tage godbidden i næbbet, smide den igen, tage den op igen... og pippe godbidlyd, indtil en eller flere piger kommer stormende og tager godbidden fra hans næb.

Jeg har ofte undret mig over, om hønsegårdens hane overhovedet nogensinde selv får smagt de lækre ting, som kun findes i fåtal, for en god hane lader altid sine piger spise først.

Dejlig oplevelse midt i alt det 'trælse', Connie
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 01 November , 2013, 18:20 »
/o Dygtig hanedreng du har, der sådan sørger for sine piger. Vent til du oplever det skønne syn, at hanen ikke kan modstå noget ekstra lækkert, og står med noget halvvejs nede i halsen, og til sidst kommer til at synke det, selv om han egentlig ville aflvere maden til sine høner ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Connie

• Bruger
« Svar #3 Dato: 01 November , 2013, 20:47 »
Jaaa ... han var bare SÅ sød ...

Hønsene skal lige nu igennem hønsehuset for at komme fra haven og ind i hønsegården (jeg mangler lige en dør mere i hønsegården) ... så man kunne se, hvordan de kom i fulde firspring og lige drejede skarpt om hjørnet med lavt tyngdepunkt for at komme hurtigt ud til ham ... mens han stod tålmodigt og ventede ...

Dejligt at den ene ende af hønsegården fungerer  *p

Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner