Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silikone form! øv  (Læst 1009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Silikone form! øv
« Dato: 31 Oktober , 2013, 09:54 »
Er der nogle af jer som ved hvad hulen jeg gjorde galt da jeg bagte i min nye silikone form?

Jeg smurte den ikke, for det stod der man ikke behøvede,
men da jeg skulle have kagen ud, gik det helt op i hat og briller, kagen ville ikke ud fra bunden, så jeg stod med en knækken chokoladekage, øv øv øv

skal form og kage være kold eller varm når man vender den på hovede eller skal der smøres ???

Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Daisy Cluck

• Passiv bruger
Sv: Silikone form! øv
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2013, 11:38 »
Hej Christina.
Det samme her- og det er endda bare muffins. Måske siliconeformene er bedst til de mere tørre ting. Brød , feks, eller kager, som er mere tørre i det end chokoladekager.
Men prøv at lægge et stykke bagepapir i bunden af formen- og  op langs de smalle ender. Bare en lang strimmel, der er så bred som bunden er.
Jeg har forsøgt mig med at tage muffins ud af formene lune og kolde. Samme sørgelige resultat. Nu kommer der papirsforme i.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2013, 11:43 »
Jeg pensler mine silikoneforme med olie ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2013, 11:54 »
jeg kan ikke lægge papir i for den minder om muffinsforme, sådan ala takket i kanten og så har den hul i midten, .. men jeg vil prøve at pensle næste gang jeg tør forsøge mig med formen.. men det skulle være så smart, og lige nu er jeg ikke imponeret over den  >:(
Christina

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #4 Dato: 02 November , 2013, 14:43 »
nu tror jeg problemet er løst  /d
min ovn er lige ståe af, såååå mon ikke det har været problemet den anden dag med formen?

havde også nogle gange før problemet med kagen syntes ovnen ikke rigtig blev varm, der kom ikke lige så meget varme ud som normalt, men .....

så i dag lykkedes det mig at give en kage 20 min længere end opskriften, og da den så stadig ikke var bagt stillede jeg kagen i den anden ovn, og så lykkedes det mig at brænde kagen så hele huset stinker af brændt kage!!

:laugh: :laugh:
Christina

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 02 November , 2013, 18:30 »
Hvor er det ærgerligt når kagen brænder på! :(

Et godt råd at følge er at sætte silikoneformen i ovnen i en halv-hel time før førstegangs anvendelse. Det er kun så nogle stoffer i formen kan få lov til at fordampe første gang.