Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Besøg ved nattetide  (Læst 619 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Edmond

• Passiv bruger
Besøg ved nattetide
« Dato: 31 Oktober , 2013, 03:42 »
Vi fik uventet besøg kl o3 i går. Jeg sad som sædvanlig og halvsov til fjernsynet, da det begyndte at buldre og banke på hoveddøren. Samtidig glimtede lyset fra en lommelygte.
Jeg for ud til døren med en genstand i hver hånd, og det i et sådant tempo, at jeg kom før hunden. /o
Så så jeg en forkommen ældre mand udenfor døren. 
Han sagde at han ikke kunne få fat i en taxa, så han kunne hjem til hans forældre. Om vi kunne køre ham hjem.  Vi kunne hurtigt regne ud, at der måtte være noget galt, så jeg listede ind og ringede til politiet, om nogen ledte efter ham. Det var der ikke, men de kom 20 min efter fra Åbenrå.
Jeg var så imponeret over de helt unge betjentes finfølelse og varme /o
Det viste sig, at han var gået 10 km. på et dårligt ben med en værktøjstaske og en grensaks på jakken i det dårlige vejr.
Vi vidste ved eftertanke, hvem faderen til ham, men han har været død i over 20 år.
Man bliver bange og eftertænksom af sådan en oplevelse, for han var "kun" to år ældre end Edmund. Vi ved jo ikke, hvem af os det rammer.
Det varede længe, før vi sov.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Besøg ved nattetide
« Svar #1 Dato: 31 Oktober , 2013, 06:22 »
Stakkels mand - hvor var det godt, at han fandt varme, forståelse og hjælp hos jer.

Jeg tror desværre, at politiet ofte må rykke ud til lignende assistance og desværre hører man alt for ofte om, at det ikke ender godt, når ældre demente mennesker på egen hånd begiver sig ud for at søge tilbage til deres fortid.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #2 Dato: 31 Oktober , 2013, 06:33 »
Det kan desværre ramme os alle og tanken om at miste en af sine nærmeste på den måde (lidt af gangen)er uhyggelig.
Heldigvis for denne mand havde han valgt den rette dør at banke på. Godt i var der.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 31 Oktober , 2013, 07:00 »
Sikke dog en oplevelse. Stakkels mand, men hvor var det godt, at han bankede på hos jer, der åbnede døren for ham, og hjap ham. At havne i den situation, hvor hjernen ikke længere fungerer som den skal, er ikke ønskeligt for nogen :-\. Jeg håber, at den ældre herre ligger og sover godt i sin egen varme seng nu.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"