Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Stormskader  (Læst 1829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Stormskader
« Dato: 29 Oktober , 2013, 23:46 »
Lidt billeder.

Et 100+ år gammelt lindetræ har ikke meget krone tilbage.

De røde tegl kunne ikke modstå dele af en eternitplade der fløj af lade/staldbygning. Teglene er gennemskåret/smadret så det er utroligt. Forestil Jer at blive ramt af et stykke tagplade med den kraft. Man ville blive delt i to stykker. Uff.

Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Stormskader
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2013, 23:47 »
Lidt flere billeder.

Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2013, 23:50 »
Nå. Der kom den nysgerrige tyr sgu lige med. Men han tåler også at blive vist frem.

Et par billeder mere.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2013, 23:53 »
billede 2972 viser spor efter en del af en tagplade der er 'kørt ned' i græsplænen ca 50 meter fra hvor den tidligere sad fast. Skræmmende. Den var på steder mindst 10 cm nede i jorden. AVVV.
Mvh
Erik Andersen

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
« Svar #4 Dato: 30 Oktober , 2013, 06:46 »
Uha, Erik, det er voldsomme kræfter, der har været på spil :o

Nå. Der kom den nysgerrige tyr sgu lige med. Men han tåler også at blive vist frem.

Flot fyr, ham bulderbassen  /o Godt HAN heller ikke er blevet ramt af en flyvende tagplade  *l
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 30 Oktober , 2013, 07:43 »
Du er blevet hårdt ramt Erik :o. Selv flagstangen gav op?! :( Godt at dyrene ikke kom noget til.

Her er der væltet mange træer. Hvor mange har jeg slet ikke overblik over, men over 50, sikkert også over 100, så der er et meget stort oprydningsarbejde foran os. Det gamle hegn er medtaget, men det holder jo heldigvis ingen dyr inde, så det er jo hvad det er. Heldigvis er det nye hegn sluppet nådigt. Tråden skal strammes op og et par pæle skal bankes på plads, efter at en stålwire fra en pressening og et birketræ har leget lidt med hegnet i vinden >:(. Fiskedammen var næsten tømt for vand da vi kom hjem i går, da blæsten simpelthen havde blæst kampestenene af bassinfolien i åløbet, så vandet fossede ud. Det var meget heldigt, at vi kom hjem i tide, ellers var alle fisk gået til. Heldigvis er alle dyr, hønsehuse, stald, hus og garage uskadte.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #6 Dato: 30 Oktober , 2013, 07:59 »
Ja der var voldsomme kræfter på spil. Her slap vi med et par knækkede træer og et par afblæste tagplader.
Godt det ikke gik ud over dyrene hos jer!
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 Oktober , 2013, 08:11 »
Her ligger drivhuset nu vandret..og der er glas i hele haven :-( Jeg nåede i.stormens højdepunkt.lige at redde mine to halvstore ællinger, der bor på græsplænen.ved siden af drivhuset, 10 sekunder efter jeg vitterligt havde kastet dem en efter en ind i deres hus, smadrede drivhuset ned lige dèr, hvor de havde opholdt sig siden morgenstunden..pyha..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #8 Dato: 30 Oktober , 2013, 08:20 »
Hold da op! Normalt er det altid os her på vestkysten, der står for skud............... det var "kun ala alm. storm" på Fanø. Hønsene skulle dog "vækkes" til morgen- de "lå i bunke", da jeg kom ud ved 8-tiden............... Ingen af hanerne har galet endnu  ???
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 30 Oktober , 2013, 09:30 »
Tanja
Godt dine fisk ikke blæste væk,, men glæd dig over at du om et års tid eller to, har dejligt tørt brænde til brændeovnen  /o

Erik
Dejlig dreng ham tyrebassen, håber han er sød.
Du har da også lidt oprydning, men jeg bemærkede lige de smukke spær på dit maskinhus  <D

Man skal åbenbart tænke nøje over hvor man sætter sit drivhus i forhold til stormvejr, og ællinger.

Godt det kun er materielle skader, selvom det er irriterende med alt det efterarbejde.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline momik

• Bruger
« Svar #10 Dato: 30 Oktober , 2013, 09:43 »
Puha, føler med jer, husker endnu med gru dec.stormen i 99, der boede vi lidt nord for Ribe.
Her i Vesthimmerland mærkede vi knapt stormen denne gang, så vi var heldige.
Mange tanker og hilsner til alle jer, der er ramt denne gang. Bente

Offline JKJ

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 Oktober , 2013, 12:41 »
Vi mistede både hønsehus og en tre dage gammel hønsegård under stormen. Det føg med ståltrapezplader fra gårdene omkring os. Samtidig regnede det med strå fra taget og glas fra drivhusene. Derfor måtte høns være høns indtil i går. Små stakler...

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #12 Dato: 30 Oktober , 2013, 16:00 »
Der er vist en del oprydning og reperationer rundt omkring. Her midt i Jylland, skete der ikke noget overhovedet. Der er ikke engang knækket grene af vores kæmpe sommerfuglebusk, som ellers nok plejer at gå i stykker, når det blæser.
Men vi fik nu også vores del sidste gang, da en del af staldtaget røg...
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 30 Oktober , 2013, 22:44 »
Hele dagen har stået på oprydning af diverse arter, og jeg er helt mørbanket i hele kroppen. Jeg var heldig at jeg tilfældigvis havde taget lidt ferie i denne uge (var egentlig tiltænkt opsætning af snehegn, men det får vente).

Dejlig dreng ham tyrebassen, håber han er sød.

Han er god som dagen er lang. I hvert fald indtil videre. Regner med at han skal i fryseren i løbet af den næste måneds tid. Jeg får for mange dyr med sådan en herre rendende rundt.

Du har da også lidt oprydning, men jeg bemærkede lige de smukke spær på dit maskinhus  <D

Ja de spær er både smukke og spændende. Da vi skiftede forsikring for 5+ år siden bemærkede 'inspektøren' også disse spær og kommenterede at dette måtte være tilbygget efter opførelsen af lade/stald, da disse limtræsspær ikke fandtes i 1954 hvor bygningen er opført. Jeg ved at hele bygningen er opført i 1954, efter at den gamle bygning nedbrændte. Dette er bekræftet af naboer som oplevede branden. Desuden hænger '1954' i metal på den del af bygningen som indeholder disse specielle spær.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #14 Dato: 03 November , 2013, 21:54 »
Jeg har sådan ca 2 tons asbestholdige eternitplader (100 plader) der skal bortskaffes efter stormen og når taget er repareret (resterne af ødelagte plader er pillet ned).

Er der nogen der har et bud på hvad det koster hvis man skal have nogen til at samle op og bortskaffe.

Det er i udgangspunkt selvfølgelig et forsikringsanliggende, men det ville være rart at vide.
Mvh
Erik Andersen