Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bortblæste høns?  (Læst 1707 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Bortblæste høns?
« Dato: 29 Oktober , 2013, 10:29 »
Hej :)
Havde I jeres høns ude i haven i går? Jeg havde ikke tænkt på, at de måske var smart at holde dem inde, så mine var lidt ude og gå tur. På et tidspunkt blev mine små kochins blæst 4-5 meter afsted i fuld fart, de vejer jo ikke meget og har MASSER af dun og fjer. De så nu ud som om de var temmelig ligeglade, men jeg fik dem  lokket hurtigt ind igen.

Hvad med jeres høns? Var de inde hele dagen? Og nogen blæst væk?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Bortblæste høns?
« Svar #1 Dato: 29 Oktober , 2013, 10:31 »
Mine var ude som de plejer, men de hører jo heller ikke til de mindste.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 29 Oktober , 2013, 10:37 »
Jeg må også sige at det undrede mig meget, men både høns og gæs var ude som de plejer. Mens alting føg om ørerne på os. Det så ikke ud til at genere fjerkræet at det stormede.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 29 Oktober , 2013, 10:41 »
Her ramte stormen først omkring hønsesengetid, så alle fjer sov trygt, mens stormen rasede udenfor, men for et par år siden tog et vindstød under en vinterstorm en høne, som endte midt ude i fiskedammen - heldigvis stod jeg og holdt øje fra vinduet, så jeg hurtigt kunne få den synkende høne op og ind til tørring.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #4 Dato: 29 Oktober , 2013, 10:44 »
Her i Salling var vi forskånede for det værste, men jeg havde en 90 liters murbalje til at stå med tung våd lerjord, den væltede om, fordi vinden fik fat i jordskokkerne der voksede i den, så noget vind fik vi trods alt.
Jeg har fire små huse til at stå og kun to af dem har automatisk lukning. Så jeg er ude når solen er på vej ned for at lukke de sidste to. Da jeg kiggede ind til den sidste for at lukke, var der kun fire på pind. Mig ned og kigge for at se hvor resten var. Under huset i en lille klump. Øv.
Så ind for at tage mudderbukser på, nu skulle jeg ud at kravle i mudder. De kunne ikke blive liggende under huset i nat.  :-\
Da jeg kom ud med muddertøjet på, havde de alligevel taget mod til at bestige trappen og var gået ind i huset. Jubii jeg var fri for mudderbadet.  /o
Vi har haft en fasan til at være her den sidste uges tid. Den har søgt selskab hos hønsene, den var her igen i morges, så den har også klaret det.  :D
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Oktober , 2013, 11:00 »
Py ha, det var rart at høre at jeg ikke havde været onde ved mine høns og have dem ude i uvejret. Det
så nu ret morsomt ud med kochinernr i blæsten, fødderne løb den ene vej -kroppen den anden, og fuld sus i skørtene   *f
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 29 Oktober , 2013, 12:03 »
De gamle høns gik hver som en ind i deres huse da blæsten tog til. De to mindste med eget hus var bange, for deres hønsehus truede med at smide taget, så de gik rundt ude i volieren/gemte sig i en udendørs redekasse. De to små blev derfor evakueret over i sikkkerhed i garagen. I skurvognen gik alle også ind da det begyndte at blæse kraftigt på nær de 8 unge høns fra i år. De kunne bestemt ikke lide blæsevejret, men i stedet for at gå ind, havde de lagt sig ned i en stor klump i det ene hjørne af gården, hvor jeg en for en kunne tage dem op og sætte ind i skurvognen. Derfor: ingen forblæste høns her.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #7 Dato: 29 Oktober , 2013, 14:40 »
Jeg var ude kl 16 og indfange og lukke ind i hus, for der sad de og så sskræmte ud i et hjørne i haven, såå ind og putte med dem
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 29 Oktober , 2013, 15:51 »
jeg havde høns på friland her hvor jeg bor /o - måtte ud og hente en  luttehøne der havde sat sig i skjul bag en kvasbunke bag i haven - resten var gået/fløjet/blæst hjem ;D.

Ser sjovt ud når de puffes rundt om hushjørnet af blæsten - de kan ikke rette ind i tide hver gang - så nogle må lige lidt tilbage for at komme til indgangen igen
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #9 Dato: 29 Oktober , 2013, 17:54 »
her var hverken ænder eller høns særligt påvirket af vinden..
hønsene lå dog lidt mere ned end de gik rundt  :) men alle gik ind i seng og jeg lukkede for dem til en forandring da vinden stod lige ind ad lemmen.

ændernes ene hus var væltet omkuld da jeg kom hjem og det ene tag var fløjet op på et andet hus (oplukkelig tag med hængsler) heldigvis var ingen ænder mast under huset og de var så kloge at stille sig ud hvor der ingen huse var. de var bestemt ikke gået i læ.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 29 Oktober , 2013, 18:23 »
Det lyder som om fjerkræende udmærket kan klare en smule storm. Der er vist røget nogle fjerkræhuse i går, men åbenbart ingen døde dyr, så de må være hurtige og smutte væk i tide /o
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 Oktober , 2013, 18:54 »
Mine dotter bor jo i en skov, så det var med ængstelige tanker at jeg gik ned til dem igår for at lukke dem tidligt ind. Hønsegården var væltet i vindsiden og flyvetumben var udenfor hegnet. Jeg fik dem alle ind i nathuset, og bad så en stille bøn til at de ikke fik et træ i hovedet. Der sad de så medens hele skoven ramlede ned om ørerne på dem. Her til mogen da jeg kom ned, lignede skoven noget der var taget ud af en scene fra amagedon. Væltede træer, nedfaldne grene overalt og alt for meget vand i bækken. Nathuset havde overlevet, og indeni sad der 5 Wyandotter der var møg utilfredse med at være indespærrede. Jeg slap dem ud og lod dem løbe frit for en gangs skyld. Det kunne de godt lide. 3 timer senere var hønsegården repareret og friheden slut for denne gang. Som kompensation vankede der et iceberg salathoved.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #12 Dato: 29 Oktober , 2013, 19:09 »
herhjemme var der hønsetomt i den gård hvor columbus regerer, men i den anden del hvor unghanerne går, var der nogen stykker der mente at blæsten var godt for fjerdragten. De blev ihvertfald ude mens det susede. Jeg selv skulle ikke ud, for det føg med små grenstumper , og dem havde jeg ikke lyst til og skulle ud i
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ChristianKj

• Passiv bruger
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
« Svar #13 Dato: 29 Oktober , 2013, 19:34 »
Mine 11 landhøns de spurtede som vanligt rundt i haven, skrabede og samlede føde. De flygtede hurtigt nogle gange når et træ væltede, og fik sig et par flyveture. Det forhindrede dem nu ikke i at sove i træerne som de plejer og alle var der igen her til morgen.

Da det så har regnet hele dagen idag, har de opholdt sig meget under traileren.

Hvad angår min single plymouth Rock så klarede den det også fint. Sad på pind i haven i nat som den plejer :)

Gæs og ænder gik som om intet skete omkring dem og sov udendørs som altid - selvom de som alle de andre dyr har hus de kan gå ind i.
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 30 Oktober , 2013, 08:54 »
Mine artige høns var alle inde på plads, da det gik løs her,, de havde nu opholdt sig tæt på døren det meste af dagen,, men de sædvanlige sysler omkring hestenes stald og gårdspladsen blev opretholdt, der er også tilpas vindstille når vinden kommer fra den retning.. Ingen stak næbet udenom staldbygningen, hvor der netop var sus over marken og ind i de store mirabeller,,,

Den store fordel er at alle de ufattelige mængder af bøgeblade i min have er som blæst væk  <: og alle mine æbler er nu nede, og ikke viklet ind i blade... fantastisk koncept...
Hvor de blev af?? øhhh sandsynligvis er de blæst over i skoven, eller klosterhaven, og der er det jo ikke mig der skal rive  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn