Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Man må dog undres  (Læst 2228 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Man må dog undres
« Dato: 28 Oktober , 2013, 21:56 »
I eftermiddag da det suste helt vildt her, og træerne gav op, skulle min datter være kørt på arbejde 3 kvarter væk,,, det besluttede jeg at hun helt sikkert ikke skulle, så jeg ringede selv til hendes meget kedelige shef, og fortalte hende at min datter altså ikke kom på arbejde..
Hun var meget uforstående, og sagde " ja det er vel din beslutning kan jeg høre " og jeg tænkte ja det kan du tro. Hun sagde " det kan jeg ikke forstå, for det blæser da ikke her" Det var så her jeg var ved  at sige, at hun jo så bare selv kunne køre på arbejde...
Samtidig kunne vi på FB se billeder af træer der var væltet ned over vejen hvor min datter skulle kører,,
Nå, det er jo altid skidt når medarbejderne melder fra kort før arbejdstid, men jeg sender da ikke min datter ud i en kæmpestorm, med væltende træer om ørerne, uden at vide om hun kan komme helt frem, og heller ikke om hun kunne komme hjem igen...
5 km herfra lå der træer over vejen, så hun var ikke kommet langt, men helt ærlig,,, hvis jeg havde været bossen der, havde jeg taget tørnen selv, eller lukket butikken nogle timer, og ladet de unge mennesker blive hjemme. Jeg mener hvor tit sker det lige, at der er storm af den kaliber over landet..
Godt man er særdeles beslutningsdygtig   <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Man må dog undres
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2013, 22:01 »
Folk er da også sarte nu om dage. Jeg er sikker på at din datters chef gerne havde hentet hende.  ;) Or not.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2013, 22:02 »
Storm er force majeure - så bøjer man sig i støvet for naturens kræfter, sætter kaffe over og bliver inden døre.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 28 Oktober , 2013, 22:09 »
Man bør generelt lytte til advarslerne fra myndighederne. Ind imellem kan de være overdrevne, men de er normalt givet i god tro. Og i dag var de vist ikke overdrevne.

Forkanten af den front der kom ind, var voldsommere end hvad jeg nogensinde tidligere har oplevet her i landet. Og vist også lidt voldsommere end hvad der tidligere er oplevet af et mere end 100 år gammelt lindetræ der står tæt på vore bygninger. Stort set hele kronen er revet af. Lårtykke grene er knækket og ligger på vej og tilstødende mark.

Om tagene på bygninger klarede stormen? Hvilke tag?
Nej der er omfattende skader på tagene. Dog er det gået værst ud over laden hvor formentlig et sted mellem 50 og 100 tagplader er ødelagt. En stump af en ødelagt tagplade fra laden er fløjet gennem luften og har pløjet sig gennem 4-5 tegl på stuehuset.

Sikken et rod.
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2013, 22:19 »
Storm er force majeure

Den bemærkning kunne vi nok få en masse sjov ud af.  ;)

Storm er en 'stor kraft', ingen tvivl om det. Men legalt, er Force Majeure, en uforudset eller udefra kommende hændelse, der har en påvirkning over en længere efterfølgende periode (denne periode er ikke præcist defineret).

Jeg har været involveret i flere internationale (maritime) voldgifter hvor modparten har påberåbt sig beskyttelse under henvisning til Force Majeure. Og jeg har endnu ikke tabt en sådan voldgiftssag.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:29 »
Nu er det jo et studie job,,, altså få timer,hun får ikke løn under fravær og sygdom. Selvom hun er 18 år, så er der stadig visse ting jeg har indflydelse på, og dette var en af dem,,, mest fordi træerne og løse genstande fløj rundt her, og mit hønsehustag fik en træffer fra en mirabellegren,,, så sender man da ikke sin unge ud på vejene i sådan et vejr i en lille bitte bil... når myndighederne siger man skal lade være..
Nå, hun kan bare henvise chefen til mig, jeg tager det fulde ansvar..
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:33 »
Hvis det blev opfattet anderledes, så er jeg helt på bølgelængde.  ;)

Hvorfor dog risikere liv og lemmer i en sådan situation. Og hvis 'chefen' er uenig er hun ikke egnet som chef, så kort kan det vist siges.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:35 »
Hvis det blev opfattet anderledes, så er jeg helt på bølgelængde.  ;)

Hvorfor dog risikere liv og lemmer i en sådan situation. Og hvis 'chefen' er uenig er hun ikke egnet som chef, så kort kan det vist siges.

Du har helt forstået det :)
Venlig Hilsen INA

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 29 Oktober , 2013, 00:10 »
Du gjorde helt sikkert det rigtige Ina!
Der blev også advaret mod "al unødig færdsel" her på Fyn. Den store knægt strandede i Odense, for busserne kørte ikke, og jeg måtte aflyse et besøg på sygehuset hos en god ven. Sådan er det bare, når der er storm over land.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #9 Dato: 29 Oktober , 2013, 00:26 »
Sådan er det bare, når der er storm over land.

Eller over vand.

Så må man bare ligge underdrejet til det værste er overstået.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #10 Dato: 29 Oktober , 2013, 02:23 »
Det overlader jeg til manden i huset. Han kan være søm-and alt det han har lyst til. Jeg blive på land. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #11 Dato: 29 Oktober , 2013, 03:40 »
Det må være tilladt at bruge sin sunde fornuft. Hvis det går galt får man jo bare at vide man var for dum.  8)
Jeg måtte også melde afbud pga vejret en gang. Sneen lå i kæmpe driver rundt om hele landsbyen, ingen kunne komme ind eller ud. Det tog 3-4 dage inden gummigedene havde gravet byen fri. Og så lille ubetydelig vej var det ikke, det er hovedvejen mellem Nykøbing mors og Holstebro.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #12 Dato: 29 Oktober , 2013, 06:58 »
Når myndighederne fraråder al unødig udkørsel og al udendørs færdsel så bliver man inde medmindre man arbejder i Politiet, Beredskabet eller på et hospital. På den måde er der mindst muligt arbejde til netop disse tre grupper som virkeligt gør sig fortjent til deres løn sådan en dag. :police:
Jeg  måtte blive 4 timer extra på min arbejdplads selvom jeg havde lovet min søn på 6 år at komme hjem og putte ( han kunne godt forstå det- gad vide hvilket niveau din datter chef er på... 4 år måske) Og da jeg kørte hjem var der på min vej 8 kæmpe træer en trillebør og det meste af en carport og jeg talte kun ting som decideret lå i min vejbane og var af en kaliber hvor jeg tænkte f... hvor er det godt jeg ikke var her lidt før. :o
Ja, Ina nogen mennesker er bare meget tykskallede, men så lærte din datter jo at der er situationer hvor man godt må sige fra overfor chefen, især hvis denne glemmer at tænke. ::)
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #13 Dato: 29 Oktober , 2013, 07:23 »
Det må du nok sige Ina. Sikke dog en utiltalende chef din datter har /d. Godt at du holdt din datter hjemme. Der er visse ting det ikke er værd at sætte livet på spil for.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #14 Dato: 30 Oktober , 2013, 16:29 »
Vil bare tilføje at min søsters mand er lam og sidder i kørestol efter at et træ væltede ned over ham og bilen, så han brækkede ryggen. Det var ikke engang i en storm - bare kraftig blæst. Jeg er godt blevet meget mere forsigtig efter den episode. Hellere blive hjemme en gang for meget!