Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt hønsehus  (Læst 9498 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Peter68

• Passiv bruger
Nyt hønsehus
« Dato: 28 Oktober , 2013, 16:21 »
Det ser ud som om at jeg skal have nyt hønsehus.  >:(
Det gamle er lidt meget medtaget.
0,1 Sussex
2,5 Guld sort/randet Wyandotter
1,2 Sort Dobbeltrandet Barnevelder

www.danskwyandotklub.dk/

Offline Connie

• Bruger
Sv: Nyt hønsehus
« Svar #1 Dato: 28 Oktober , 2013, 16:25 »
Øv hvor træls  /d
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Oktober , 2013, 17:37 »
Kender følelsen, mit hønsehus er fra i foråret og nu ligger der et birketræ hen over det. Har endnu ikke haft mod til at inspicere skaderne... :-\
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Oktober , 2013, 18:02 »
Også Mig.
har lige fået at vide,atder ligger et birketræ,delvist over mit hønsehus.hønsene har det godt-træet ramte kun lidt af udhuset-havde det faldet den anden vej,havde det kostet et nyt hus.
held i uheld-surt show.
vh bm

Offline Connie

• Bruger
« Svar #4 Dato: 28 Oktober , 2013, 18:17 »
Kender følelsen, mit hønsehus er fra i foråret og nu ligger der et birketræ hen over det. Har endnu ikke haft mod til at inspicere skaderne... :-\

eeej .... og alle de ting, du har lavet i det  :'(
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 Oktober , 2013, 19:20 »
Det er gået bedre end frygtet. Hatten på en af ventilationsskorstenene på stalden er blæst af og så er det store birketræ ved hønsehuset væltet. Har lige nu været ude og inspicere skaderne. Hovedstammen ligger 1m bag hønsehuset. Det er kun et par y-grene har ødelagt et par plader og det er udenfor selve huset. Så tror vi slap ufatteligt heldigt. Og nå ja, så er hegnet kvadret af stammen, men det er da heldigvis let at udbedre. Pyha.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 28 Oktober , 2013, 21:15 »
Det har været en spændende dag - på mange måder. Vi fik besøg af naboens æbletræ!

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 28 Oktober , 2013, 21:39 »
I eftermiddag, da det hele tog til her, faldt en stor gren fra et mirabelletræ ned i mit ellers så solide hønsehus, hvor jeg heldigvis ikke har høns om vinteren,,, der røg en tagplade, så nu kommer der vand ind i huset, indtil jeg får udbedret skaden,,,jeg skal finde en eternitplade i den rigtige bugning.
Hvad der er sket i ly af mørket, kommer jo frem med lyset i morgen, og så må vi se om der er sket flere uheld.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #8 Dato: 28 Oktober , 2013, 22:01 »
Må indrømme at lyset i morges sammen med blæst og kraftig slagregn afslørede hvor jeg var kommet lidt for let om ved fugningen mellem selve hønsehuset og soklen i sommers da alt var tørt og fint. Så jeg måtte i regntøjet ned på knæ og have lappet manglerne. Aner ikke om fugemassen binder i regnvejr. Det er måske en ommer

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:41 »
Der er røget to termovinduer i det hønsehus, der skulle rumme hønsene til vinter. En flyvende blikplade. Vi manglede "kun" at flytte byggematerialer ned i det store skur. 2o x10 m. men der mangler det meste af taget og en del af siderne. 
Nu skal der tænkes kreativt og økonomisk, hvis vi ikke skal have høns i stuerne. :D
Jeg glæder mig ikke til at inspicere det hele i dagslys. :'(

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #10 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:46 »
Uha. Jeg tror vi er ganske mange der ser frem til at komme ud og besigtige skaderne i dagslys i morgen. 'Ser frem til' er måske ikke det rigtige udtryk i denne sammenhæng. Jeg har alvorlige skader på taget på laden, lidt skader på taget på stuehus (stumper fra taget på laden har smadret tegl på taget på stuehuset, ikke så alvorligt - mellem 5 og 10 tegl totalt), og et par plader på stenbygningen. Flagstangen af træ knækkede som en tændstik.

Der er 'lidt' oprydningsarbejde i morgen. Heldigt at jeg så holder lidt ferie i denne uge.
Mvh
Erik Andersen

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 Oktober , 2013, 23:57 »
Godt at man ikke arbejder ved en forsikring i morgen.  ;)

Offline Peter68

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 29 Oktober , 2013, 07:54 »
Så fik jeg fjernet træet, det er heldigvis mest taget som har taget skade.
Så jeg ved godt hvad jeg skal lave resten af dagen.
0,1 Sussex
2,5 Guld sort/randet Wyandotter
1,2 Sort Dobbeltrandet Barnevelder

www.danskwyandotklub.dk/

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 29 Oktober , 2013, 08:44 »
Her hos os tog stormen (udover en hulens masse træer i skoven, fire tagsten og et par småting) også en stribe ladetag, det værste var dog at den ikke nøjedes med at tage pladerne, men også en stor bjælke så gavlen nu svajer faretruende i vinden >:(
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Oktober , 2013, 13:39 »
Det der irriterer mig mest, er man skal tale med forsikringen, før man må få nogen til at begrænse skaderne, som vi har pligt til. Det gør det lidt svært at opfylde den klausul i forsikringsbetingelserne.  :-\
Vi er i hvertfald blevet for gamle  (69/77) til at hoppe rundt på et vådt bliktag, selvom vi ikke gerne indrømmer det.  ;)