Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanegal i Faaborg-Midtfyn  (Læst 38217 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hanegal i Faaborg-Midtfyn
« Svar #30 Dato: 02 November , 2013, 21:23 »
Jeg har læst det hele igennem og giver Finn fuldstændig ret i hans sammendrag og konklusion. There is something rotten in Fåborg-Midtfyn kommune!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 02 November , 2013, 21:31 »
Det vil sikkert interessere Fyens Stifttidende at få det fulde overblik. Mon ikke det kunne lede til endnu en artikel.
Mvh
Erik Andersen

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #32 Dato: 03 November , 2013, 05:17 »
 /1 Sådan noget svineri. Godt vi har hinanden her på fjerkræ.

Jeg har 9 haner på en villavej i byen og ikke en eneste der klager.  /o Det er så også kun de fem af dem der galer.  ;D

Ville godt kunne forstå hvis jeg fik et brev en skønne dag og ved også at det er kommet lidt vidt, det var jo kun meningen at jeg skulle have tre høns. Det er ikke sådan når man bliver grebet af hønsefeberen.

Har lovet min mand at der kun er to haner tilbage 1 jan.

Held og lykke med sagen og for retten til at holde høns og haner på egen matrikel og så sandelig hvis man enda bor i landzone. Lyder til at være en meget beskidt sag. FØJ til den kommune.  /d
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #33 Dato: 03 November , 2013, 08:54 »
Det vil sikkert interessere Fyens Stifttidende at få det fulde overblik. Mon ikke det kunne lede til endnu en artikel.
Jon har sendt det til dem.

Det er virkelig en ulækker sag at læse. Jeg har læst en del, men ikke noget der bare minder om den her.

En helt anden ting er så at der er usædvanligt mange sager med høns i Faaborg-Midtfyn kommune... 9 sager på 2½ år. Jeg mindes ikke nogen anden kommune der har haft så mange sager. Men selvfølgelig så har kommunen også et regulativ der skulle gøre det lettere for dem at behandle sager om høns. Det ser så ud til at virke mod hensigten...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 03 November , 2013, 09:59 »
Jeg har orienteret min kontakt i kommunalbestyrelsen om de forhold du har trukket frem Finn. Det er mit indtryk at der er meget lidt information til medlemmerne udenfor udvalget. Hvis ikke sagen bliver afvist er det vel en sag for tilsynsrådet eller evt. ombudsmanden da det er et klart eksempel på forvaltningsfejl - evt magtmisbrug.
Sonja

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #35 Dato: 03 November , 2013, 10:31 »
"Der er flere ting i denne sag, den vigtigste er nok at klager og sagsbehandler (samt afdelingslederen) er tidligere kollegaer. Klager har nemlig tidligere været ansat i denne afdeling og arbejdet tæt sammen med sagsbehandleren".

Lige dette her lugter langt væk...............
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Edmond

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 03 November , 2013, 11:57 »
 Jeg bliver så gal over den slags kammerateri og magtmisbrug. Det har vi også set grusomme eksempler på her.
Det er spild af tid med skrivelser frem og tilbage. Det er kun offentliggørelse af sagerne, der kan sætte bevægelse i det.
Nu er det snart kommunalvalg, så hvad med at spørge politikere på valg offentligt, hvad de mener om sagen?
Det gjorde vi engang med succes.  ;)

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 03 November , 2013, 14:34 »
Det er netop hvad jeg har gang i. Så vidt jeg ved har kommunen fulgt Finn's "råd" om ikke at fare ud med bål og brand og kontrollere om påbuddet er efterkommet. Det tyder på at der enten politisk eller i administrationen er nogen der er blevet betænkelige ved situationen.
Sonja

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #38 Dato: 03 November , 2013, 21:16 »
Det tyder på at der enten politisk eller i administrationen er nogen der er blevet betænkelige ved situationen.

Og derfor ønsker sagen dysset ned indtil kommunalvalget er overstået.  ;) ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 03 November , 2013, 21:20 »
Det jeg hører er at den tidligere ansatte klager har overspillet sin rolle, men det er klart at det skal tydeliggøres og holdes i live både i medierne og bredt i kommunen.
Sonja

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #40 Dato: 03 November , 2013, 21:27 »
Og dertil er tidspunktet nærmest perfekt. Mon ikke andre kommunalpolitikere, der ikke er fedtet ind i sagen, vil nyde at bruge den.
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #41 Dato: 05 November , 2013, 17:40 »
Nå, men så ringede afd. chefen for miljøafdelingen fra Fåborg-Midtfyn kommune da lige til mig og bad mig uddybe specifikt hvad jeg syntes var forkert i sagsbehandlingen. Det tog så lige en times snak...

Jeg fortalte så hvad jeg syntes der var galt. Han ville overhovedet ikke kommentere spørgsmålet om inhabilitet og han mente såmænd stadig at kommunen havde truffet en korrekt og afvejet afgørelse, men han var åbenbart blevet bedt om af Teknisk Udvalg at finde ud af hvad jeg mente der var galt med denne sag. Det fortalte jeg ham så....

Bagefter ringede jeg til Jon og fortalte ham om det. Han har intet hørt fra hverken politikere eller forvaltning og det undrer vi os så over.. At kommunen ringer til mig men ikke til ham.

Iøvrigt fortalte Jon at der i nabolaget er begyndt at komme klistermærker på postkasserne.. "Vi kan godt lide høns- og haner"

Jeg ville godt have været en flue på væggen på et kommunalt kontor på Fyn idag.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #42 Dato: 05 November , 2013, 17:50 »
Hold da op. Det må jeg sige. Jeg mangler ord.... :o
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 05 November , 2013, 19:07 »
Jeg tror formanden for teknik og miljø har fået kolde fødder. De konservative får trods alt en del stemmer fra små og store selvstændige også i landzone. Indskrænkninger af ejendomsretten i landzone kan ikke være konservativ politik. For alle tilfældes skyld tror jeg at jeg vil kontakte næstformanden i udvalget og høre hvad socialdemokraterne mener om husdyrhold i landzone.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #44 Dato: 05 November , 2013, 20:49 »
Lad os håbe at de er kommet på bedre tanker.

Under vores lange og til tider anstrengte telefonsamtale, så nævnte han da også at denne sag jo er en retningssnor hvis der skulle komme lignende sager i Fåborg-Midtfyn kommune. Det betyder jo så også at den lige pludselig bliver principiel og langt mere vigtig for alle med høns i Fåborg-Midtfyn.
― Mahatma Gandhi