Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom goggerne med æg til mig :-)  (Læst 2174 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Sv: Så kom goggerne med æg til mig :-)
« Svar #15 Dato: 26 Oktober , 2013, 22:02 »
Lotte, min Tante-rød, dullede rundt i haven - ind i huset - ud af huset - rundt i haven og tilbage igen  :laugh: for at til sidst blive i huset, sååå jeg listede ud og lurede ind af lemmen, og der lå hun lige så fint i murerbaljen og puttede i halmen og goggede  :)  fint tilfreds over situationen  :) og de skøre unger af mine var blev helt bløøøøøde da jeg kom ind med et nyt æg, der var varmt..  :)

(men mon moren "smitter" lidt hønse-ægge feber til ungerne  :laugh:
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Oktober , 2013, 08:16 »
Jeg har 11 hvide høns der alle lægger æg. Så det kniber led at holde styr på hvem lægger hvilke æg. Kun når min isa (Rosa) og min Grünleger (Gerda) lægger æg ved vi med sikker hed hvem der lægger hvad. Og de er flittige og lægger æg næsten hver dag.

Min ene datter er dybt imponeret over æggene. Den yngste er kun 4 år og er helst fri for alt det hønseri.

Kh Lotte

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #17 Dato: 27 Oktober , 2013, 09:49 »
Det er også kun fordi det er nyt, jeg lige har styr på hvem det er  :) og Tante-Røde er den eneste lige nu  /o

Det er sjovt med ungerne, vores drenge er helt vilde med hønsene, men de skifter også til at gå ud med hønsespanden  /o
Christina

Offline Ellen53

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 31 Oktober , 2013, 18:13 »
jubiii, har fået mit første lille bitte æg idag, men super skal og den fineste mintgrønne farve  /o

Er det så Grünelæggeren eller Auracanaer der har lagt det?
  Hej jeg kan godt forstå at du er glad ,det blev jeg selv i dag,jeg fant 2æg hos min maran,jeg roste hende meget og kom med gotter til hende,æggene er mørkemrune jeg har aldrig set så mørke æg *o *o *b *h så jeg er gået helt i selvsving.Mvh Ellen53s

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
« Svar #19 Dato: 01 November , 2013, 10:45 »
jeg har intet fået i dag eller i går........... øv øv øv  :'(
Christina