Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Chickenguard problemer  (Læst 11528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Chickenguard problemer
« Dato: 24 Oktober , 2013, 09:19 »
Hej, jeg købte i sommer denne automatiske lågeåbner/lukker.
Nu er den så begyndt at tabe tiden, så den dermed ikke åbner/lukker som den skal, og jeg har prøvet med nye batterier og det har ikke noget at sige.
Har I andre prøvet det og hvad kan jeg gøre. Jeg er ret afhængig af denne automatik på lågen.
Batterierne blev skiftet i går eftermiddags kl. 17.05, og her kl. 08.10 var lågen ikke åbnet, og kl var kun 06.27 på timeren. Så den taber jo ret meget tid på kort tid.
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Chickenguard problemer
« Svar #1 Dato: 24 Oktober , 2013, 15:22 »
der må vel være noget garanti på sådan en tingest. Mit bedste bud er at uret ikke virker, men det skal sælger/producent vel afhjælpe
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Oktober , 2013, 16:23 »
der må vel være noget garanti på sådan en tingest. Mit bedste bud er at uret ikke virker, men det skal sælger/producent vel afhjælpe

Nu er det bare sådan at den er købt i England, og portoen dertil er vanvittig høj, så ville helst finde en anden løsning
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 24 Oktober , 2013, 18:48 »
Har du prøvet at skrive til dem?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Oktober , 2013, 19:42 »
Har du prøvet at skrive til dem?
Næ, men det vil jeg da lige gøre :)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 Oktober , 2013, 21:46 »
Nu ved jeg ikke hvordan sådan en er sat sammen, men det er helt normalt, at timeren har sine egne batterier, som måske skal skiftes.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 Oktober , 2013, 06:24 »
Nu ved jeg ikke hvordan sådan en er sat sammen, men det er helt normalt, at timeren har sine egne batterier, som måske skal skiftes.
Der er skiftet batterier  :)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #7 Dato: 25 Oktober , 2013, 21:26 »
Nu ved jeg ikke hvordan chicken guard er sat sammen, men i min kan timeren let pilles ud og ombyttes, så måske sælger/producenten kunne sende en ny til dig. Det var da værd og høre til
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Oktober , 2013, 10:45 »
Så har jeg lige mailet til firmaet og venter nu på svar. Godt det er efterår og de ikke står så tidligt op, de kære putter  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 Oktober , 2013, 15:35 »
Jeg har fået svar fra forhandler og jeg skal bare returnerer den og så vil de tjekke den igennem og rep. den. De er klar over at de har haft en dårlig sending motorer så det bliver bare lavet. Nu skal jeg så bare finde et hejsesystem i mellemtiden  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 November , 2013, 22:16 »
Det var godt at høre at de er til at tale med selvom der kan opstå problemer.

Vi har lige investeret i sådan en hejser og er vældig begejstrede for dens funktioner!
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire
0.1 Isa Brown - Pensionist
0.2 kryds Faverolle kok på New Hampshire

Offline Connie

• Bruger
« Svar #11 Dato: 01 November , 2013, 22:55 »
Jeg har også en og har været vældig glad for den.
Men efter omstilling til vintertid er der gået kuk i tiden ... nu har jeg i første omgang prøvet at skifte batterier ...
Men dejligt at høre, at de fikser det  /o
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 November , 2013, 18:23 »
Hej Connie,

Passer det nogenlunde med at den har kørt omtrent et års tid?

Batterier er vigtige for at holde tiden, jeg vil tro de bruger en krystal til at lave frekvensen som de neddeler for at få et præcist ur - krystellens frekvens har sammenhæng med spændingen, og sådan et alkaline batteri taber meget spænding fra 1,5v ned imod 1,2-1,1 stykker hen imod slutningen af dens levetid.

De har nok taget højde for sådan noget, fx med low battery indikatoren. Men om timeren går i kuk før low battery det må tiden vel vise.
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire

Offline Connie

• Bruger
« Svar #13 Dato: 03 November , 2013, 18:30 »
Passer det nogenlunde med at den har kørt omtrent et års tid?

Batterier er vigtige for at holde tiden, jeg vil tro de bruger en krystal til at lave frekvensen som de neddeler for at få et præcist ur - krystellens frekvens har sammenhæng med spændingen, og sådan et alkaline batteri taber meget spænding fra 1,5v ned imod 1,2-1,1 stykker hen imod slutningen af dens levetid.

De har nok taget højde for sådan noget, fx med low battery indikatoren. Men om timeren går i kuk før low battery det må tiden vel vise.

Hej

Nej - den er køb i juni i år - og begyndte først at skabe sig, da jeg stillede uret om til vintertid. Nu står tiden nærmest stille ...

Så det, du siger til mig er, at jeg helst skal skifte batterier, inden Low Battery indikatoren lyser ... eller i hvert fald lige så snart, den begynder at lyse ?

Jeg mailede i øvrigt til dem i går, og de vendte tilbage ret hurtigt (selvom det var lørdag) og vil kontakte producenten i morgen. Meldingen lyder på, at jeg nok modtager et nyt frontpanel hvor timeren sidder i.
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline alrk

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 04 November , 2013, 18:53 »
Nå for pokker. Det var da irriterende hvis den ikke kan tåle at blive justeret på timeren uden at gå i fisk :D

Min formodning er forkert, så resten af min teori er ikke brugbar, nu du ikke har haft din så længe at batterierne er opbrugt eller tæt på.

Lad os høre hvad resultatet bliver :)
0.2 Faverolles
1.1 Orpington
0.1 New Hampshire