Jeg står og skal bygge et nyt hønsehus på omkring 9 kvm.
Hvor mangehøns vil i anbefale at man har i sådant et hus på den størrelse.
Racen er af lys sussex i stor, skal hente en stamme på 6 høns og en kok her på Tirsdag.
Til at starte med får de et legehus på 6 kvm plus at der bliver åbnet for mit drivhus med polycarbonat der står ved siden af de kan rende rundt i, og en tilhørende lille løbefold.
Jeg bygger det nye hus i næste uge og vil gerne lige høre efter om i har nogle fif til hvad der vil være godt at lave her fra starten.
Hvis nu der ikke er fast fodring på de dyr jeg henter på Tirsdag, skal jeg så melde mig ind i en klub for at få fodringe på det avl der kommer ud af det. Har 2 rugemaskiner der bare står og venter på at komme igang.
Det er med henblik på at min søn måske skal begynde at udstille racen , da han går meget op i det med hans høns. Det skal lige siges at han er kun 7 år, og de høns vi har haft indtil nu er bare hybridhøns af racen amberlink.
Men nu skal der andre boller på suppen. Vi skal ikke ha høns der giver mange æg, nej vi skal ha høns der er pæne at se på , og stadig giver rimeligt med æg.
Dagplejerne går rimeligt tit forbi haven hvor de kan se hønsene, og det nyder børnene..
Undskyld den lange smøre, men skal man ha nogle tricks , ja så skal det være inden man starter byggeriet og avlen...