Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er det nødvendigt at ræve-sikre sin hønsegård...  (Læst 10763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Er det nødvendigt at ræve-sikre sin hønsegård...
« Dato: 14 Marts , 2009, 22:04 »
...hvis man lukker hønsene inde hver nat i et rævesikkert hønsehus?

Jeg arbejder som dagplejer, og er jo derfor hjemme stort set hver dag, hvor vi ofte er i haven. Vi har ikke rigtig set nogle ræve herude, men derfor kan de jo sagtens være her alligevel  ???

Kan vi nøjes med bare at lave hønsegården med hønsenettet gravet en lille smule ned i jorden, og så evt. med sten eller et eller andet langs? det er mere for at undgå at skulle grave så lagt ned, da vi gerne vil lave en stor gård.

Offline hovedskov

• Passiv bruger
Sv: Er det nødvendigt at ræve-sikre sin hønsegård...
« Svar #1 Dato: 14 Marts , 2009, 23:25 »
Tjae det forstår jeg at I gerne vil være fri for ,det er et stort arb at grave hegn ned .
Jeg vil sige at det kommer lidt an på hvor I bor henne .
Ræven er jo nogen steder blevet næsten tam,så han/hun er ligeglad med om der er mennesker i nærheden .
Her hvor vi bor og det er der hvor kragerne vender ,der kommer ræven om dagen når den har hvalpe ,for der skal den altså skaffe rigtig meget mad til ungerne .
Før vi fik vores Labrador kom den tit og tog 1 høne el 1 el 2 ællinger om dagen selv om vi var hjemme. Nu skal det lige siges at vores fjerkræ går frit ,så den kan bare vælge hvad den vil ha . Det er noget andet hvis den kommer ind i jeres indhegning, så går den ligesom i en slags blodsrus og tit bider den alt ihjel der bevæger sig .
Vi har ikke haft besøg af den siden vores Labrador fandt ud af at det var hendes job at holde Mikkel væk .

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 15 Marts , 2009, 07:30 »