Du smider med det vuns den sæk op i fodertønden og lukker hermetisk til. Derefter gør du det til en vane at samle ALT der har bare minimal næringsværdi op fra hønsegården hver dag.
Til slut sikrer du dit hønsehus mod rotter. Det er noget rigtigt skidt at få ind. ÆVS 
Sækken er en lukket plastiksæk fra foderstoffen, så jeg ville kunne se, hvis der var gnavet

men ellers har hønsene adgang til æglægningspiller som det eneste (men det er selvfølgelig også nok

) - korn og andet bliver kun udfodret 3 gange om dagen og det spises op.
Desværre kan hønsehuset ikke rottesikres, da det er et aflukke i et delvist åbent maskinhus, så de ville altid kunne kravle under taget osv.

Skulle du få problemet så behøver du ikke have gift liggende frit tilgængeligt. Du kan få sat en aflåst metaldåse med et lille hul i op - så lægges giften ind i den og rotterne lokkes derind for at spise af giften. De kan gå ud igen (det er ikke en fælde) og dø ude.
Sonja
Jeg kender godt de bokse til gift, men min bekymring går på, at skulle der komme en rotte og æde giften så vil den netop gå ud og lægge sig til at dø og vil katte eller måske endnu værre

vores lille hund så måske æde af dem

Jeg overvejer om, jeg måske ikke fluks skulle anskaffe mig en af de fælder, der fanger dem levende ?
Hvad er det mest effektive lokkemad - spegepølse har jeg haft stort held med til mus, da de simpelthen ikke kan modstå det, men hvad vil rotter gerne have, som den sidste nadver ?