Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor koldt kan det være?  (Læst 2356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ChristianKj

• Passiv bruger
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
Hvor koldt kan det være?
« Dato: 07 Oktober , 2013, 11:54 »
Hej med jer

Jeg overvejer at få lidt slagte kyllinger henover vinteren - men kan det overhovedet lade sig gøre? Hvor koldt må det være udenfor. Eksempelvis, hvis jeg nu her køber 3 ugers kyllinger - og de ca. skal slagtes om 3 måneder. Så når det jo at blive meget koldt inden. Lad mig lige høre holdning til det?

På forhånd tak :)

Christian
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor koldt kan det være?
« Svar #1 Dato: 07 Oktober , 2013, 11:57 »
De vil nok æde noget mere og derfor blive dyrere at fodre op end hvis de er lavet henover sommeren.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ChristianKj

• Passiv bruger
  • Nyder mine fjer i haven :)
    • Kryddersnaps og haven
« Svar #2 Dato: 07 Oktober , 2013, 11:59 »
Det var selvfølgelig også en væsentlig pointe :) Men rent varmemæssigt kan de sagtens klare sig?
Søger nyt New hamshire hønsehold til hønsegård på Østfyn

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Oktober , 2013, 15:44 »
3-ugers kyllinger kræver stadig varme - indtil de er måske 7-8 uger? Måske længere, hvis frosten lægger sig over de små pips. Jeg ville ikke gide at bøvle med det, hvis det var mig. De vokser langsommere i mørke, de har ikke så mange timer at æde i, det er fugtigt og blæsende huha.

Men jeg tænker det kunne lykkes hvis man havde en stor garage eller et passende lukket staldrum med elektrisk lys og varmelampe, hvor de kunen gå tørt og lunt under tag hele tiden... men det bliver dyrt i strøm og foder og opmærksomhed...
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Oktober , 2013, 18:28 »
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "slagte kyllinger"... Men hver gang jeg har haft de hvide industri "Plymouth rock´er" i efteråret, plejer de at blive snottede/forkølede så det gider jeg ikke mere. Så medmindre at du kan have dem et "varmt" sted, så vil jeg ikke anbefale det. Deres fjerdragt er, mildest talt, heller ikke nær så tæt som race høns' fjerdragt er.

Danny
Himlen bør altid være blå!