Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: høne kan ikke støtte på sin fod  (Læst 2446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
høne kan ikke støtte på sin fod
« Dato: 05 Oktober , 2013, 11:43 »
Hej jeg har en høne der har slået foden og ikke rigtigt kan støtte på den, bliver det normalt igen med tiden eller skal hun aflives?
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: høne kan ikke støtte på sin fod
« Svar #1 Dato: 05 Oktober , 2013, 11:46 »
nu tager du lige hønen op og ser efter, at der ikke er sår der skal behandles, eller en splint der skal fjernes, men ellers heler skaden op på samme måde, som den vil gøre hos dig selv....måske endda hurtigere.

...men selvfølgelig hold øje med hønen de næste par dage - det er meget sjældent nødvendigt at aflive.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 Oktober , 2013, 12:52 »
Ja så er det bare ærgerligt at jeg er i familie med en flok gammeldags mennesker der mener et dyr skal have huhhet hovedet lige så snart der er det mindste gal........
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.

Offline Bent Troldahl

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Oktober , 2013, 13:25 »
Der er' vel forskel på om det er noget man selv kan hjælpe hønen med, eller at man skal have dyrlæge og ofre en masse penge på den? Det der betyder noget er vel at fuglen ikke lider!
Held og lykke med din høne.

Offline Lotus

• Bruger
« Svar #4 Dato: 06 Oktober , 2013, 22:22 »
Det samme skete for én af mine høns(kylling fra foråret), hønen ville næsten ikke støtte på foden, og det varede ca. 2 uger.
Jeg havde sat den på dødslisten til næste slagtning, men i løbet af 1-2 dage holdt den op med at halte.

Jeg havde haft den fanget, men kunne ikke se nogen skade på den...underlige høns, måske var den tankelæser.

Offline Kokholm

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Oktober , 2013, 20:01 »
Vi har i øjeblikket også en ung høne fra foråret som pludselig begyndte at halte for et par uger siden - vi kan ikke se nogen skader og den er frisk nok i øvrigt, æder, drikker vand, halter rundt på marken og kommer ind om aftenen. Det er som om det er blevet lidt bedre men efter 2-3 uger er det ikke væk. Vi er blevet enige om at så længe hun udviser overlevelsesdrift og kan klare sig blandt de andre så får hun lov at overleve.
PS. Hun er døbt Haltelotte (fra Emil fra Lønneberg)
Sonja