Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: foderspande  (Læst 16366 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: foderspande
« Svar #15 Dato: 05 Oktober , 2013, 21:17 »
Er der nogen der har tjekket hvilket materiale spandene er lavet af (for at vurdere om de er egnede til at stå hvor de kan udsættes for frost)?

Jeg er klar over at det er plastik, men hvilken type?
Mvh
Erik Andersen

Offline Gitte12345

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:18 »
Jeg har en ren næsten ny 60 liter metal tromle m låg og gummi pakning til overs hvis nogen af jer mangler sådan en men den er noget større end den fra Bilka og så skal den hentes i Solrød. Har ikke målt den...
0,5 Stor Wyandot
Malawi Cichlider
1, 1 børn
1, 0 mand

Offline Connie

• Bruger
« Svar #17 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:25 »
Jeg er klar over at det er plastik, men hvilken type?

Har lige været ude i skuret og tjekke, Erik.  Der står ingenting på spand eller låg (udover mærkning at den er til fødevarer).
Nybagt hønseejer :)
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:33 »
Det står i bunden af den slags produkter. Der er en trekant med nogle bogstaver under trekanten. Bogstaverne angiver materialet produktet er lavet af.
Mvh
Erik Andersen

Offline Connie

• Bruger
« Svar #19 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:37 »
Det står i bunden af den slags produkter. Der er en trekant med nogle bogstaver under trekanten. Bogstaverne angiver materialet produktet er lavet af.

Nåå :) ... jamen, der står 05 inde i trekanten og PP nedenunder.
0,2 børn
1,1 Maran S/K,  0,1 Maran B/K,  0,2 Wyandotter - sølv sortrandet,  0,1 New Hampshire
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:50 »
PP står for polypropylen. Og det betyder, i langt de fleste tilfælde (når der tales om beholdere som spande, baljer og deslige) at de bliver 'sprøde' ved temperaturer under frysepunktet, og derfor skal behandles varsomt ved sådanne temperaturer.

Andre former for produkter fremstillet af polypropylen har ikke samme uheldige egenskaber. Heldigvis.
Hvis man feks køber presset hø/halm (altså baller) hvor der er brugt plastiksnore, er det også polypropylen der er anvendt. 
Mvh
Erik Andersen

Offline Connie

• Bruger
« Svar #21 Dato: 05 Oktober , 2013, 22:52 »
Så får jeg også testet, om mit skur er frostfrit  :D
0,2 børn
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 05 Oktober , 2013, 23:03 »
Sådan virker det så nok ikke ;D.

Spanden sprænger eller revner ikke, blot fordi den får frost. Men hvis du rammer den med et eller andet hårdt, eller du kommer til at vælte den, mens den er udsat for frost, vil du meget sandsynligt, stå med en revnet/sprængt spand.

Men det afhænger så igen af om der er tilsat blødgøringsstoffer (Phthalater - udtales talater) til polypropylenen under fremstillingen af spanden. Og det kan man ikke se af koden.
Mvh
Erik Andersen

Offline Connie

• Bruger
« Svar #23 Dato: 05 Oktober , 2013, 23:07 »
Sådan virker det så nok ikke ;D.

Spanden sprænger eller revner ikke, blot fordi den får frost. Men hvis du rammer den med et eller andet hårdt, eller du kommer til at vælte den, mens den er udsat for frost, vil du meget sandsynligt, stå med en revnet/sprængt spand.

Men det afhænger så igen af om der er tilsat blødgøringsstoffer (Phthalater - udtales talater) til polypropylenen under fremstillingen af spanden. Og det kan man ikke se af koden.

Tak for info .... så blev jeg også klogere i dag ... i går var det palindrom, der var på programmet  ;D
0,2 børn
1,1 katte,  0,2 kaniner

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 21 Oktober , 2013, 10:40 »
Her er et tilbud i den lidt større størrelse, nærmere 265 liter. 57x104 cm. Smutter ud og køber nogen i dag, og kan melde tilbage om kvaliteten. Ser fine ud på billeder.....
http://www.guloggratis.dk/dyr/tilbehor/fodertonde/annonce/20648723-toender-med-laag
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #25 Dato: 21 Oktober , 2013, 11:16 »
 ;D Tak for info! Vores lokale fragtmand henter en tre stykker til os  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #26 Dato: 21 Oktober , 2013, 20:56 »
ikke nok  med at de har det svært , men de bliver skøre hvis de får sollys, så undgå lige det

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 22 Oktober , 2013, 09:12 »
Her bruger jeg spande, som har været brugt til tarme i pølse industrien. Det er for dyrt at rengøre dem til brug igen, så de bliver bare destrueret. Jeg kørte bare forbi " pølsemanden" og spurgte efter spande. Her står nogen af dem uden for, og er ikke revnet eller lign efter frost.
Så har du en slagter i nærheden der laver pølser, kan det være en mulighed at kigge forbi. Så er der også lidt genbrug over det :)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Ellen53

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 25 Oktober , 2013, 12:37 »
Hej min mand hentede nogle spande på grillbaren ed er jo ikke så store ,der kan være 3kg i hvær ,og så var de gratis  /o Mvh Ellen53