Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ormekur  (Læst 2676 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline annec

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Ormekur
« Dato: 29 ſeptember , 2013, 13:31 »
Jeg har fået konstateret orm via dyrlægen, så jeg ville høre om der er en der ligger inde med ormekur som ville sælge lidt?  ;D (ved ikke om jeg overhovedet må spørge om det her på forum  :o) Det koster kassen hos dyrlægen  :-\

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ormekur
« Svar #1 Dato: 30 ſeptember , 2013, 07:47 »
Tja, du må nok bide i det sure æble og få det fra dyrlægen. Da medicin osv. ikke må videre sælges.

Men hvad er dyrt og hvad har dyrlægen anbefalet ? .
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Brahmsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 101
Sv: Ormekur
« Svar #2 Dato: 30 ſeptember , 2013, 07:53 »
Jeg kan ikke huske den præcise pris på ormekuren, men beløbet var forholdsvis lille, ift. konsultationen  ;)
Jeg kan forstå du har fået en konsultation, så undrer mig lidt, at du ikke fik medicinen i samme omgang :)

Offline annec

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Ormekur
« Svar #3 Dato: 30 ſeptember , 2013, 17:30 »
Hos min dyrlæge koster gødningsprøve og kur små 600-700 kr. Puha det synes jeg er dyrt, for ormekur til høns. Så hvis jeg kunne gøre det billigere end det vilel det være godt. ( gødningsprøven kostede lige under 200kr)

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Ormekur
« Svar #4 Dato: 30 ſeptember , 2013, 17:36 »
Hvor mange høns har du, Anne?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Andnick

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 9
Sv: Ormekur
« Svar #5 Dato: 30 ſeptember , 2013, 18:15 »
Hos min dyrlæge koster gødningsprøve og kur små 600-700 kr. Puha det synes jeg er dyrt, for ormekur til høns. Så hvis jeg kunne gøre det billigere end det vilel det være godt. ( gødningsprøven kostede lige under 200kr)

Men det er jo heller ikke forsvarligt, at lade sine dyr sidde ubehandlet hen og dø.

Hilsen fra Nick.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Ormekur
« Svar #6 Dato: 01 Oktober , 2013, 19:08 »
600-700 all inclusiv er ikke så galt endda.

Jeg har lige været til dyrlæge i dag med en af mine katte, som har et dårligt øre, det blev 845 kr. incl. øredråber.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline annec

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: Ormekur
« Svar #7 Dato: 03 Oktober , 2013, 19:01 »
Jeg lader selvfølgelig ikke mine dyr dø uden behandling. Jeg prøver bare at finde billigere måder inden jeg giver dyre domme for ormekur.  ;D Dyrlægen sagde de havde orm men ikke i alvorlig grad og de skulle have ormekur men det var ikke noget der hastede... Jeg har så læst mig frem til kråsmateriale (ved det er vigtigt) så det kan også være en af faktorerne der er med til at gøre dem tynde. Og hvidløg i vandet osv osv.... og Så de får ormekur :)