Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forkølede høns  (Læst 1552 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MR-A

• Passiv bruger
Forkølede høns
« Dato: 28 ſeptember , 2013, 10:21 »
Halløj Hønse eksperter :-)

Jeg er lettere ny i Hønse verdenen. har forsøgt at finde noget info her i forummet, men de links til sygdomme jeg kan finde vil ikke virke her hos mig.

Jeg har 18 Høns. af forskellige racer. Nogle stykker af dem har været forkølede i noget tid, og jeg fik derfor noget penicillin halløj fra dyrlægen til at blande i vandet.
det har hjulpet meget godt de fleste af hønsene, bla. mine orpington er blevet meget bedre, men den ene nyser en lille smule stadigvæk.

Jeg har 2 Brahma kyllinger, 1 Dværg Sussex og en barnevelder som stadig virker meget forkølede.

Kan disse være hårdere ramt end de andre og derfor skal have længere behandling, eller kan de fejle noget andet evt`?

Det skal lige siges at deres hønsehus er med dobbelt vægge og dobbelt gulv. alle kanter er tætnet med silikone og jeg kan ikke finde nogen steder det skulle trække ind i hønsehuset. Jeg har gjort meget for at undgå træk i hønsehuset.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Forkølede høns
« Svar #1 Dato: 28 ſeptember , 2013, 11:15 »
Velkommen på forum,

Der er en oversigt over sygdomme her:

http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Leksikon/Sygdomme

ofte bruger jeg også:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=5/menu=3/

Det er sikkert Tylan, du har fået til behandling af dine høns  og ja...nogle kan være hårdere angrebne end andre og kræve en længere behandling.

Du skriver, at dine orpingtons, som er mest i bedring, stadig nyser lidt, så jeg synes, at du skal forlænge behandlingen af alle fjer.

Jeg tror ikke, at du skal være bekymret for, at nogle af hønsene fejler noget andet. Det er en køligere og mere fugtig tid nu, så jeg tror, at mange oplever lidt forkølelse i hønsegårdene rundt omkring.

God bedring med flokken.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14