Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Møllerens kattefoder  (Læst 1271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
Møllerens kattefoder
« Dato: 25 ſeptember , 2013, 19:01 »
Er der nogen herinde der foder deres katte med Møllernes kattefoder?
Vi har 3 katte og har altid fodret med Royal Canin, det er pænt dyrt, men også en god kvalitet. Men hvad med Møllerens, det får hønsene jo, og det er indtil videre det bedste foder jeg har haft til hønsene.
Nogen kommentar til kattemaden?
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Møllerens kattefoder
« Svar #1 Dato: 25 ſeptember , 2013, 19:29 »
Vi bruger mølleren kattefoder til vores halvvoksne kattekilling. Den ser ud til at trives godt og den elsker det.  :)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline HanneJ

• Passiv bruger
    • MinVenKatten
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2013, 08:36 »
Det kan være et udmærket kattefoder, men det er altid godt lige at studere indholdsfortegnelsen. Men jeg må advare på forhånd, at det er en ren jungle at tolke de indholdsfortegnelser, selv for garvede katte-ejere.

Det jeg kigger mest på er magnesium-indholdet, som helst skal ligge mellem 0,06 - 0,1 % mg/kg. Neutraliserede katte, specielt hankatte, har tendens til at danne urinsten, og her kan et højt magnesium indhold bl.a. være med til at øge risikoen for at de får urinsten.

Overholder man de fodermængder som der foreskrives på pakken, så viser det sig ofte, at "billigt" kattefoder i længden er dyrere at fodre med end de kendte produkter som Royal Canin, Hill´s, Animonda o.s.v.  o.s.v.  - også mængden af katte-bæh er forskelligt afhængigt af foderet. Igen kan man for det meste se, at billigere produkter, tja, da producerer katte en større mængde bæh.

Det var lige et ultra-kort svar på et spørgsmål om kattefoder.....smil, smil....

Generelt siger jeg gerne: "kig på katten": - pelsen skal være glat og blank, den må ikke stritte og se sjusket ud, så er der noget galt.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 26 ſeptember , 2013, 14:34 »
Jeg har også tidligere fodret med Royal Canin, Hills og andre af de vildt dyre mærker. Men jeg blev anbefalet Sanabelle, som skal ha et korrekt nærringsindhold og desuden også fås i forskellige varianter til fx kastrater. Det koster kun lidt over det halve af RC, såvidt jeg lige husker. Jeg køber det hos zooplus.de Hvis man ikke er så stærk i det tyske, så er der også zooplus.co.uk
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline HanneJ

• Passiv bruger
    • MinVenKatten
« Svar #4 Dato: 26 ſeptember , 2013, 14:45 »
Sanabelle har jeg også prøvet til mine 6 misser....alt for godt foder - de blev for tykke..... ;D

Uha, zooplus - farlig side, hvis man godt kan li´ at købe ting og sager til sine dyr.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 26 ſeptember , 2013, 20:03 »
Sanabelle har jeg også prøvet til mine 6 misser....alt for godt foder - de blev for tykke..... ;D

Fås også i light ;-)
Mine er ikke for tykke. De får den variant der hedder urinary til neutraliserede katte :-)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.