Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Prisen for et rugeæg  (Læst 24848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Svend Erik

• Bruger
    • Team Dråby
Sv: Prisen for et rugeæg
« Svar #15 Dato: 12 Marts , 2009, 15:20 »
Nu er jeg jyde så jeg stoler på dem jeg handler med, derfor har jeg nogle gange når jeg sælger rugeæg først på sæsonen gjort det at folk betaler 12kr for de kyllinger der bliver klækket, lige meget hvor mange æg de får. Men det er lidt som at sælge elastik i metermål.
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #16 Dato: 12 Marts , 2009, 15:31 »
Nej det var ikke så godt..er det æg du har fået sendt..så er der tit lidt dårligere resultat..
Nej jeg har selv hentet dem.  :-\ Men jeg syntes jo lige at jeg skulle have lidt nyt blod ind. Men det var øv.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #17 Dato: 12 Marts , 2009, 16:50 »
Når man sælger rugeæg og høns i det hele taget, så skal man lige huske på, at man kan komme til at hænge på en større dyrlægeregning, hvis den man sælger til er så uheldig at få en anmeldepligtig liste 2 sygdom. Dette skal også tages i betragtning når prisen fastsættes..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 12 Marts , 2009, 17:06 »
en anmeldepligtig liste 2 sygdom.

Hvad er det Finn?
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 12 Marts , 2009, 17:10 »
Ja jeg tager også 5 kr pr rugeæg, og har en meget god befrugtning.
 Jeg har lige fået fat i 22 new hampshire rugeæg til 5 kr stk og har lige lyst i dag, øv kun 11 er befrugtet. :( Det er surt, og syntes bestemt ikke at de er en 5 værd når der er så dårlig befrugtning.

Har du købt dem fra ham i Jylland, ham der også har dagsgamle brahmaer??
Jeg købte 15 rugeæg af new hampshire, han sendte 18, for så var der lidt der kunne gå i stykker under postens håndtering. 13 æg nåede helt frem og kom i maskinen. 1 kylling kom ud af æggene. Resten var ubefrugtede eller døde på et meget tidligt tidspunkt.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #20 Dato: 12 Marts , 2009, 17:13 »
Nemlig ja. :) Det er sidste gang jeg køber af ham og tænkte på om de var godt befrugtet da jeg så hans høns, tror ikke at de fik andet end korn og de gik kun i spåner. Jeg ville aldrig ku finde på at sælge noget jeg viste at der var så dårlig befrugtet, for han har jo selv ruget nogen ud og viste det jo.
« Senest Redigeret: 12 Marts , 2009, 17:18 Fra bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #21 Dato: 12 Marts , 2009, 17:27 »
Liste 2 sygdomme er
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=122977
Fjerkrækolera
Hønsetyfus (Salmonella pullorum eller Salmonella gallinarum)
Infektiøs laryngotracheitis (ILT)
Mycoplasma gallisepticum
Mycoplasma melagridis
Ornitose (Clamydiose) (papegøjesyge)

Hønsetyfus er ny på listen fra 9/1 2009. Tidligere var den en liste 1 sygdom.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 12 Marts , 2009, 17:36 »
Jeg har også fået tilsendt rugeæg fra ham i snakker om..der var ca. 3 i stykker men det var jo ikke hans fejl..fik lidt brahma med men vidste på forhånd, at de nok ikke var så godt befrugtet (gav 3 kr pr. æg) Fik 30 lus sussex-æg og der var mange befrugtede og mange der klækkede..så jeg er altså godt tilfreds..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #23 Dato: 12 Marts , 2009, 17:51 »
Okay det kan da være at hans lys suzzex er gode nok, men nu må vi jo se hvor mange af de 11 der knækker. Tror at der er nogen af dem der er gået død men de får lige en chance mere.
Mvh Bettina.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 12 Marts , 2009, 18:36 »
Han kan ikke være bekendt at sælge sådanne æg.
Jeg ville først have købt rugeæg fra hans brahmaer, men der sagde han at dem ville han ikke sælge for de var så dårligt befrugtede. Så blev gemalen og jeg enige om at prøve at få nogle rugeæg fra New Hampshire, men de viste sig at være lige så dårlige.
Skrev faktisk til ham inde på Gul og Gratis og fortalte ham det og at de fostre der havde været i nogle af æggene var døde ret tidligt, hvilket tydede på dårlig fodring eller vitaminmangel. Det kunne han ikke forstå sagde han. Det var ikke hans erfaring  >:(
Skidt fyr.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #25 Dato: 12 Marts , 2009, 19:06 »
Nej det syntes jeg heller ikke han kan, blev så skuffet da jeg lyste dem i dag, Jeg sagde også til ham at han skulle prøve med vitaminer da vi var derude da han sagde det med brahmaerne men så sagde han at det ikke var gal med nogen af de andre racer. Syntes det er svinsk af ham at sælge sådan noget lort.
 Havde købt nogen af egons blomsteræg og der var alle befrugtet af de 44 jeg købte, det var meget flot syntes jeg.
Mvh Bettina.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #26 Dato: 12 Marts , 2009, 19:32 »
Jeg er faktisk efterhånden nået dertil hvor jeg tror at jeg kun vil købe dyr fra forum-folket :) Har godt nok bestil rugeæg fra en uden for forum, men han er tilgengæld formand eller noget for Wyandotklubben, så ham vælger jeg også at tænke godt om ;) Men i særdeleshed alle de araucanablandinger der sælges som ægte æg er da forbandet irreterende.

Dumme mennesker!!!!
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 12 Marts , 2009, 19:59 »
Ja, der er nogle ikke må ha meget samvittighed..Jeg tænker meget over hvilke æg og dyr jeg sælger..og har det egentlig også skidt med at ha solgt 20 rugeæg til Berit og så var der kun 8 der var noget i..men håber godt nok at de alle 8 bliver til dejlige kylllinger og gerne 1.7  haha..så er det da godt gjort..ellers må Berit hente nye æg uden beregning..vh. rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #28 Dato: 12 Marts , 2009, 20:16 »
Jeg er faktisk efterhånden nået dertil hvor jeg tror at jeg kun vil købe dyr fra forum-folket :)

Så kan man også altid hænge dem ud her hvis æggene ikke er ordentligt befrugtede. ;)

Nej, just kidding. Jeg har en bestilling på rugeæg liggende hos Berit og kunne selvfølgelig aldrig finde på den slags. :o
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #29 Dato: 12 Marts , 2009, 20:18 »
Syntes bare at det er synd, for sådan en mand ødelægger det for alle andre der er seriøse, og det kan jo også ske at der kommer et dårligt resultat ud af det, men ham her står jo og siger de er gode. fair nok at man er ærlig omkring hvor godt befrugtet de er men at lyve og sige at de er bedre end de er syntes jeg er meget ringe. Manden havde jo ruget flere hold ud selv så det var han vist godt klar over at de var dårlige. Men det kan jo også være at det kun er lisbeth og mig der er uheldige <A
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mvh Bettina.