Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Prisen for et rugeæg  (Læst 24867 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Prisen for et rugeæg
« Dato: 12 Marts , 2009, 11:18 »
Hvad er egentlig prisen for et rugeæg? Jeg synes selv der er flere ting som spiller ind, f.eks. efterspørgsel, racen og befrugtningsprocenten..men er 5 kr. for lidt for et alm. rugeæg..det er det da vist efterhånden..For en måneds tid siden kontaktede jeg en som solgte Plymouth Rock rugeæg til 3 kr..så jeg tænkte det var da billigt, men nu har han lige sat dem op til 7 kr..egentlig synes jeg det er helt i orden hvis æggene er godt befrugtet..men jeg kan altså ikke for mig selv til at ta mere end 5 kr pr. æg hos mine orpington på nuværende tidspunkt, hvor ca. 1 ud af 3 æg er ubefrugtet..hilsen rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Prisen for et rugeæg
« Svar #1 Dato: 12 Marts , 2009, 11:32 »
Jeg har sat 36 æg i min maskine, 3 var ubefrugtede 3 var døde tidligt. Jeg tager 10 kr. pr . æg.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Marts , 2009, 11:34 »
Ja, men det er jo også en god befrugtning du holder der..men kan man sælge nogle æg når man tar 10 kr. stk. vh. rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline lars beck

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Marts , 2009, 11:57 »
Jeg synes 10 kr pr. æg uanset befrugtningsgrad er dyrt! :o

Mvh.

Lars
Lars

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 12 Marts , 2009, 12:16 »
Jeg ved ikke om 10 kr er dyrt, men jeg selv tager 5 kr, synes ikke jeg kan tage mere.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 12 Marts , 2009, 12:18 »
Jeg mener at man bør tænke på hvilken race det kommer fra, det er ikke alle ruge æg jeg ville give 10 kr for men er det fra en race som ikke lægger så mange æg så er det iorden med 10 kr eller mere.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Marts , 2009, 12:19 »
Jeg tager også kun 5 kr per æg, men 10 kr er da ikke mere end jeg godt ville ofre det hvis der er en race jeg bare vil have.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #7 Dato: 12 Marts , 2009, 12:27 »
Jeg plejer at tage 6kr pr æg, men regner med at sætte dem op til 10kr, når det bliver helt rene kochins og når mine silke og sussex engang kommer i tanke om, at de vil lægge æg. De er godt befrugtet, jeg plejer at have 2-5 ubrfrugtede ud af ca. 48 æg (en skuffefuld)
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #8 Dato: 12 Marts , 2009, 12:29 »
Prisen skal vel også afspejle kvaliteten af æggene. Er det æg der er blevet vendt og drejet, godt befrugtede, fra høns, der er velpassede osv. mener jeg godt man kan tage 10,-.
Det er et fremtidigt hus- og brugsdyr.

Jeg vil da meget hellere give 10,- for et "godt" æg end 3,- for et "dårligt".  ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 12 Marts , 2009, 12:32 »
Ja da jeg købte mine dalmatiner gav jeg 20 kr stk, det ville jeg gerne give for helt specielle (staves ) race, af silkehøns  ;) men i har jo hørt om Berthel  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 12 Marts , 2009, 13:04 »
Tja jeg har det sådan at hvis man ikke vil give en tier må man finde en anden sælger. Jeg synes selv det er et stort arbejde at samle rugeæg. Jeg sorterer alle fra der er det mindste beskidte, og jeg vender hver aften og morgen. SAmler æg og kommer dem i bakker og stiller dem i kælderen flere gange om dagen.
Jeg sælger flere kyllinger end æg, så jeg har ikke så mange æg i overskud at jeg er klar til at sænke prisen endnu.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 12 Marts , 2009, 13:39 »
Jeg sælger lige nu rugeæg til 5 kr..men hvis mine wyandotæg viser sig at være befrugtede, kan jeg da godt finde på at hæve prisen et par kroner..og jeg gør også meget ud af at vende æggene og holde dem ved den rigtige temperatur. osv. men jeg tager så også 25-30 kr for en daggammel kylling..der får folk jo helt sikkert noget for skillingerne..
Mvh. Rikke

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 Marts , 2009, 13:45 »
Jeg sælger også kyllinger for 25 kr. stk. Det synes jeg er en fair pris. Hvis det var kønsvisende kyllinger ville jeg nok tage mere.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #13 Dato: 12 Marts , 2009, 14:56 »
Ja jeg tager også 5 kr pr rugeæg, og har en meget god befrugtning.
 Jeg har lige fået fat i 22 new hampshire rugeæg til 5 kr stk og har lige lyst i dag, øv kun 11 er befrugtet. :( Det er surt, og syntes bestemt ikke at de er en 5 værd når der er så dårlig befrugtning.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 12 Marts , 2009, 15:16 »
Nej det var ikke så godt..er det æg du har fået sendt..så er der tit lidt dårligere resultat..
Mvh. Rikke