Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Her sofahygges/puttesoves for sidste gang inden de små flytter ud af stuen :)  (Læst 1358 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
så tamme som små hundehvalpe :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Endjinn

• Passiv bruger
Et godt sted at have en fjer på...
Sorte Araucana. Lækre sorte Araucana. :D

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Hygge hygge, det er svært at forklare hvor hyggeligt det er at have høns, til dem der ikke har :)
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Det er et godt sted at være høne /o. Tak for de fine billeder.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Hvor ser det bare hyggeligt og meget sødt ud - har også været inde og nyde din dejlige hjemmeside og er totalt vild med jeres måde, at holde høns på  /o

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Hygge billeder  /o
Og WOW en flot hjemmeside i har  ;D Den er virkelig spændende og oplysende  *o *p <P <L og gir lyst til flere dv.silker  ::)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
Sv: Her sofahygges/puttesoves for sidste gang inden de små flytter ud
« Svar #6 Dato: 16 ſeptember , 2013, 11:52 »
aii tusind tak for jeres søde ord, hvor bliver jeg varm indeni, tusind tak, virkelig sødt af jer!!! bliver jo helt rørt! ja vi har vores dyr rigtig meget i hænder også fra de er helt små , det hygger vi os meget med og dyrene ligeså, og til dem der så bliver solgt ind imellem ender så også nogle gange med at blive som små hunde hos deres nye ejere, endvidere er der nogle der sælges som udstillings høns og ejere gerne en dag vil udstille, er de mere håndterbare på evt. udstillinger. det er dog bare vores erfaringer måske har andre nogle andre erfaringer med det. Vi har også købere som fortæller at nogle af deres silker herfra går ind i deres hus og leder huset igennem for at finde deres mennesker så de kan komme op og blive kælet :) mange tænker dog også at det er en forkert måde at holde høns på, at have så meget kontakt og at vi har maskin kyllinger som ikke skal under skruk i stuen og også gerne siddende på en om aftenen eller liggende i sofaen. Men ja nogle tænker vi er tossede og det er vi nok også ...tossede med vores dyr :) kh og mange tak for jeres søde ord, varmer så meget  <.
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Så længe man er god ved sine dyr, må man for mig have dem hvor man vil og som man vil  *f
Vi har kun rugemaskine inde i huset, men når kyllingerne er max 2 døgn kommer de ud i stalden. Vi har heller ikke hund eller kat i sengen osv. Men folk kan kalde mig sippet eller hvad de vil. Vi har hver vores grænser og hver vores måde at gøre tingene på. Vi skal repektere forskelligheden - og hyggeligt ser det ud  /o
At få dyr fra jer må da være virkelig dejligt. De er jo vant til at blive hånteret . Min søn har en skruk i vores drivhus, hvor vi har sat stole osv. I håb om " tamme" kyllinger . Hønemor er " tam "  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline StinneG

• Passiv bruger
Sv: Her sofahygges/puttesoves for sidste gang inden de små flytter ud
« Svar #8 Dato: 17 ſeptember , 2013, 11:48 »
ja Berit Linea :) det er så dejligt at vi kan have dyr på den måde man har lyst til :) og ja vores afkom bliver da også tamme, kan se stor forskel på de voksne dyr vi har købt udefra, men det er jo heller ikke alle der vil have høns der hele tiden sværmer om en eller træder en på skoene , haha... nogle kan synes det kan være irriterende  :) men vi synes det er hyggeligt :) vi er så heldige at have gode købere som er så fantastisk søde til at sende os updates med billeder mv. det glæder os meget :) men man kan jo sagtens få dem tamme på andre måder end at have dem i huset som små :)

www.silkies.dk

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
Hey StinneG,
Jeg bli'r sgu' helt varm om hjertet ved at se dine silkekyller i sofaen  *p

Det er lige før, jeg kunne finde på at ændre mine hønseplaner fra islandske landnámshøns til dværg-silker, og ydermere (hvis muligt) lægge en bestilling hos dig på en lille flok til foråret 2014  ;) Jeg tror nemlig, at vi så at sige 'trækker vejret' på samme måde. Her i huset er mine fem vapser, hvor jeg er og det indbefatter sengen. Derfor har jeg også en dobbeltseng, så vi alle seks kan være der! Det er der såmænd en del, der rynker på næsen af, men dem om det...

Jeg havde for mange år siden en enkelt dv-silkehøne sammen med mine dv-wyandotter, og hun var er herlig høne - Gylle Gymp hed hun  ;)
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Jeg er også en af dem der har høns på den tossede måde *p hos mig kommer de også ind og får en nussetur, det er bare SÅ hyggeligt.
Efter en masse renderi inde i huset, har jeg fundet ud af en måde at undgå det på. Jeg prøvede at sætte div forhindringer op ved teressedøren, men hønsene hoppede bare over. Så satte jeg et lavt gitter op, 30 cm, det står de bare og kigger igennem og prøver ikke at komme over, mærkeligt men det virker!
,
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Dorthe FR

• Passiv bruger
    • Kennel Fálkastjörnu
Herligt at høre, Ilse B  /o
For mig er hønsene lige dele hygge- og 'nytte'dyr. Derfor vil jeg heller ikke have så stor en flok, afhængigt af hvilken race jeg beslutter mig for. Jeg vil tro, det ender med at blive 3-4 høner og naturligvis en hane. Æggene er så at sige en bonus  ;)
« Senest Redigeret: 17 ſeptember , 2013, 15:14 Fra Dorthe FR »
De bedste hilsner, Dorthe

Ejet af (og det er ikke en trykfejl...) 1,3 islandske fårehunde samt 0,1 border collie.
Havde dværghøns fra 1970 til 2005, og nu er beslutningen truffet om atter at berige matriklen med fjerede væsener i foråret 2014 :)

Medlem af Maranklub DK - www.maranklub.dk

Offline Ilse B

• Passiv bruger
Det med æg ser jeg også kun som et bonus.
Ha ha ,den der med at det ender nok med 3-4 høner, sådan havde jeg det også! 2-3 høner, højst!! Og ingen hane!! Nu har jeg 5 høner og en hane, men NU er det også slut  *f
Venlig hilse Ilse

1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.