Tiden var ved at rinde ud, hvis jeg skulle nå at have høns i år. Det skulle nemlig ikke nå at blive alt for koldt og vådt, for jeg vil helst begynde med små kyllinger og har herinde fået det råd, at det så ikke er det smarteste at begynde for sent (det håber jeg så, at det ikke er).
Heldigvis har jeg en fantastisk familie (og i særdeleshed en skøn lillebror), der gerne ville hjælpe mig med at nå det. Så 1-2-3 var det hele bragt på plads, og i dag har jeg hentet 5 små Marankyllinger hjem fra Kjell Stau. Jeg håber på, at der er mange høner i blandt, for vi bor i et villakvarter, hvor jeg ikke vil holde en hane - selvom jeg selv ville synes, at det både var hyggeligt og spændende med egen avl.
Nu sidder jeg med en hyggelig, pippende og 'skrabende' papkasse ved min side, mens jeg skriver dette. De 5 små nye beboere er noget så søde, og de virker allerede som om, at de er faldet til og er trygge. De gemmer sig i al fald ikke, når jeg kommer hen og kigger til dem. Pigerne på 2 og 4,5 år er naturligvis også meget begejstrede, selvom den lille ikke var helt tilfreds med, at hun ikke måtte holde dem selv.
Jeg glæder mig helt utroligt meget til at se kyllingerne rende rundt og hygge sig i vores have, når de er blevet store nok.