Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hakke pga. hønsekød?  (Læst 3130 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Betina Ludvig

• Passiv bruger
Hakke pga. hønsekød?
« Dato: 13 ſeptember , 2013, 11:31 »
Hej allesammen

Efter at have lagt et billede ud på facebook, hvor mine høner gør kål på en tartelet med høns i asparges, modtog jeg en kommentar:

"De kan godt finde på at hakke hinanden, hvis du fodrer dem med hønsekød!"

Jeg må ærligt indrømme, at det har jeg aldrig hørt før - og at det for mig lyder som en gammel skrøne.

Men hvad siger i herinde - har det noget på sig?

Mvh. Betina
1.0 Samlever
0.1 Islandsk Fårehund

0.1 Barnevelder (Ingeborg)
0.1 Gul Sussex (Maude)
0.2 Orpington farvemix (Oda og Sofie)

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Hakke pga. hønsekød?
« Svar #1 Dato: 13 ſeptember , 2013, 11:55 »
 :o  ;D Det håber jeg sandelig ikke.............. min flok vil helst have små stykker kød fra egen art- de har det fint med hinanden endnu...........  <.
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 13 ſeptember , 2013, 13:37 »
Det er en gang vrøvl. Mine har da tit fået hønsekød, og de har aldrig hakket hinanden. Bare fortsæt med tarteletteren eller et helt skrog efter man har kogt suppe f.eks.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Betina Ludvig

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 13 ſeptember , 2013, 14:19 »
Jeg synes også det lyder, som en skrøne lidt ala.: "Hunde bliver bidske, hvis de får råt kød".
Men jeg er stadig hønsenovice (er kun på andet hold høns), så selvom det lød fjollet, ville jeg lige være helt sikker.
Kan heller ikke finde noget på nettet, som kunne underbygge påstanden... Så det må være en "and", eller skulle man sige en "høne" ;-)
1.0 Samlever
0.1 Islandsk Fårehund

0.1 Barnevelder (Ingeborg)
0.1 Gul Sussex (Maude)
0.2 Orpington farvemix (Oda og Sofie)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 13 ſeptember , 2013, 14:58 »
Fjerpilleri og kannibalisme kommer når der er uorden i forholdene. Som f.eks. manglende vand hos kyllingerne og ikke mindst for mange dyr på alt for lidt plads, kedsomhed, stress og dårligt temperament.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 13 ſeptember , 2013, 15:49 »
Som andre også skriver er det en skrøne af dimensioner. Høns elsker kød hvad enten det er kylling, frøer, en kotelet eller lidt råt, hakket oksekød. Det bliver de bestemt ikke fjerpillere af. Det gør de af det som Lene beskriver ovenover. Her får hønsene også skroget af kyllingestegen og såmænd også grisehovedet m.m., når der har været helstegt pattegris på menuen.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 13 ſeptember , 2013, 21:22 »
Hmm Tanja.. vil det så sige at de heller ikke bliver nogle svin bare fordi de spiser grise... he he kun gas. Nej her får de også hønsekøds rester i ny og næ og ingen hakken her.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 13 ſeptember , 2013, 23:22 »
Spørgsmålet er umiddelbart fuldt besvaret.

Men til Bettina - hvis du kan svare på kommentaren du fik på Facebook (jeg er ikke på Facebook så jeg ved ikke hvordan det fungerer) så synes jeg at du skal skrive tilbage til vedkommende, at hvis de har høns der kan identificere høns i asparges i en tartelet, så bør de skaffe sig alle former for sikkerhedsværn for disse høns, for de er så unikke, at de må være formuer værd.  ;D ;D ;D
Mvh
Erik Andersen