Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny i hønsefaget, hjælp søges  (Læst 1613 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #15 Dato: 13 Marts , 2009, 20:02 »
Jeg skal ha plantet noget i min hønsegård der bla. kan give skygge.
Er der noget der er bedre end andet ???
Både høns og ænder går frit i haven ind i mellem, med det er nok ikke godt at lukke dem ud når køkkenhaven er sat, er det ??? Vil de ikke endevende den total så? Jeg vil jo gerne selv ha af både salat, ærter, jordbær osv.

Jeg har hørt at man "i gamle dage" ofte havde nøddetræer i hønsegårdene. Jeg har endnu ikke fundet ud af præcis hvorfor, men det fungere åbenbart. :P

Alternativet til at lukke kræene inde, når køkkenhaven spirer kan jo være at hegne køkkenhaven inde. ::) Det har jeg tænkt mig at gøre, fordi mine høns er så glade for at leve det frie liv i hele haven. Mine høns flyver ikke så meget, så et forholdsvis lavt hegn burde være nok. Så kan vi mennesker skræve over det og hønsene må sidde udenfor og kigge ind på de lækre spirer.  ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #16 Dato: 13 Marts , 2009, 20:26 »
Hej stinne..
Det er i sådan min have er delt op. Køkkenhaven er hegnet ind netop for at hønsene kan gå frit. <P

Du skulle ha set min krakilske nabo da han med en meget snerpet tone hen over hækken sagde : NÅ, og hvad skal I så ha derinde ?
Næsvis som jeg kan være bildte jeg ham ind at jeg havde set de yndigste små grise som jeg lige syntes passede ind i min wanna be gårdhave her midt i Rungsted.
Tror aldrig at jeg har set ham SÅ sammenbidt. Jeg kunne simpelthen ikke dy mig.  <B

Jeg har flere steder set fyrretæer i hønsgårde.
Når det er nyplantet er det nok en god ide at ligge nogle store sten rundt om så hønsene ikke kradser jorden op rundt om det.
Man kan jo skære toppen af det når det er højt nok så det breder sig istedet.

MVH Lene

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #17 Dato: 13 Marts , 2009, 20:39 »
Lene:  ;D Hvor er du bare go'. Nej, hvor fedt svaret til naboen. Jeg kender godt de der kommentarer.

Selv min familie (og svigerfamilie) forstår ikke altid min meget store dyreglæde. Mange af dem fatter ikke hvorfor en voksen kvinde som jeg avler marsvin (men at det også er børnenes er jo en meget god undskyldning). ::)
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Aanne

  • Gæst
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #18 Dato: 17 Marts , 2009, 12:49 »
Hej med jer

I weekenden fik vi bygget det meste af hønsegården. Den er rigtigt stor og skøn og med både træer og buske indeni. Næste weekend laver vi den færdig og så skal vi finde et sted hvor vi kan få nogle høns i æg-alderen i nærheden:-)

Anne

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #19 Dato: 17 Marts , 2009, 14:23 »
Tillykke med det Anne...
kan høre hvor meget at du glæder dig og det kan vi hønsetosser herinde jo godt forstå.
Hvad er det så for noget beplantning der er i hønsegården ? Husk at skriv om det "overlever" hønsenes behandling.

@ Stinne
Godt at ha nogle børn som undskyldning.
Jeg havde en veninde der altid lånte børn når hun ville i biffen for at se de nye tegnefilm.
MVH Lene

Offline Stinne

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 148
  • Sidste skud på stammen
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #20 Dato: 17 Marts , 2009, 17:18 »
Lene:  ;D ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Anne Ranch

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 59
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #21 Dato: 21 Marts , 2009, 10:46 »
Velkommen til  <I

Her hos fjerkrætosserne får du al den hjælp du ønsker :D

Hilsen "Raggie" fra Hestenettet ;)

Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Ny i hønsefaget, hjælp søges
« Svar #22 Dato: 21 Marts , 2009, 11:02 »
Nøddetræer i hønsegården har man, fordi hønsene æder larverne af nøddesnude billen, så man derfor får perfekte nødder. Og så er det jo smukke træer, nemme at passe og man kan bruge grenene til alt muligt, de skal nemlig beskæres for ikke at vokse vildt.
Nu tilbage som Johanne Schiødt