Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vores hønsehus/gård  (Læst 3131 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DeeJay

• Passiv bruger
Vores hønsehus/gård
« Dato: 09 ſeptember , 2013, 09:14 »
Hej allesammen..

Synes lige jeg ville vise frem hvad vi havde fået lavet til vores høns, alt blev lavet ud af finerplader vi gratis fik af et shak byggefolk ved en bro, pladerne har været brugt til inddækning osv, og resten af træet har jeg fundet frem fra gemmerne og hegn osv var vores nye udlejer så dejlig at stille til rådighed da han selv førhen har haft høns og tagpladerne var fra en nedlagt bygning :-)

Selve gården strækker sig bag en staldbygning, og kommer op på små 200kvm som de har at boltre sig i. De er hegnet ind af 160cm hønsenet sat på nedstøbte 3x3 stolper, startede med 80cm men første dag de kom ud om morgenen tog de allesammen hver sin retning udover de nærliggende marker - Men kom hurtigt tilbage igen :-)

Her er lidt billeder fra start og fremefter, der er kommet lidt forbedringer her og der efterhånden vi har set det kunne forbedres :)

7

Der kommer lidt flere billeder inde fra og af redekasserne ved næste tørvejr :-)
« Senest Redigeret: 09 ſeptember , 2013, 09:46 Fra DeeJay »

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Vores hønsehus/gård
« Svar #1 Dato: 09 ſeptember , 2013, 10:02 »
Rigtig fine forhold til en flok høns - og ekstra skønt når det kan laves ordentligt af genbrug. Flot /o

...men skuer mit øje en revne mellem bagvæg og gulv på det fjerde billede? Jeg tænker på træk :-\
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 ſeptember , 2013, 11:32 »
Hvor ser det bare super flot ud - stort tillykke med det nye hønsehus  /o

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #3 Dato: 09 ſeptember , 2013, 12:12 »
Tillykke! Jeg er da slet ikke misundelig  ::) Især den dejligt store gård er en fornøjelse at se  :D
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline DeeJay

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 ſeptember , 2013, 14:28 »
Mange tak allesammen!

Helle, ja der er en revne i lågen bagved, men den er rettet op på nu ved at flytte lægden der holder beslagne til lågen lidt ned samt der er kommet en gummi tætning helevejen over :)