Et godt råd til bekæmpelse af blodmider. Blodmider bor i hønsehuset ikke på hønsene, så det er først og fremmest huset du skal have behandlet og det skal gøres grundigt, da blodmiderne kan være meget vanskelige at komme til livs. Du kan gøre sådan her:
Fjern AL strøelse i hønsehuset. Fej alt væk. Så skal du ud over at spraye redekasse og siddepind også spraye
alle revner og sprækker i både gulv, væg og loft med chokspray og til sidst ud i rummet (og giv også kosten et pift

). Det er ikke nok at spraye ud i rummet, da blodmiderne sidder og presser sig sammen inde i alle de små revner og derfor ikke bliver udsat for nok gift på den måde. Deres mange og små gemmesteder er netop det, der gør det svært at komme blodmiderne til livs. (Dæk din mund godt til, chokspray er ikke rart for lungerne at indånde) Luk huset af et par timer. Luft derefter godt ud, før du lægger ny strøelse ud i rummet og lader hønsene komme ind igen. Husk at fjerne mad og vand fra huset. Vask mad og vandbeholder.
Sådan kom jeg af med blodmider i første hug, den ene gang jeg har haft dem i mit hønsehold for mange år siden. Det er tidskrævende, men det virker! Et super godt lørdag-formiddag-projekt

Jeg håber du slipper af med de små kræ!