Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til bedømmelse  (Læst 2181 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
Sv: Hjælp til bedømmelse
« Svar #15 Dato: 06 ſeptember , 2013, 21:46 »
Tror at orpintong er lidt tilbageholdene af natur. De er (tror jeg) lidt lige som brahma, der på trods af deres størrelse ikke er nogle der fører sig frem.
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Fru Falkirks

• Gæst
« Svar #16 Dato: 06 ſeptember , 2013, 22:02 »
Hejsa,  kalkben kan du let komme til livs med frontline spray.  Bare sprøjt ben og fødder på alle dyr og gen behandling efter 3-4 uger ;-) virkede fint på mine høns :-)
Mvh
Marlene

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 ſeptember , 2013, 11:33 »
Sælgeren (til vores gule orpington) har nedlagt det telefonnummer, som som han brugte. 

Han "glemte" at få navn og adresse på køberen, hvilket han faktisk skal opbevare i to år.

Hvem skal man kontakte vedr. nummeret på australorpsens grønne ring?

mvh
Klaus

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #18 Dato: 07 ſeptember , 2013, 11:35 »
DFfR ringene administreres af DFfR. Kontakt info kan findes her på siden, via link ude i margen til højre /o

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 07 ſeptember , 2013, 11:50 »
Tak Rudy,

jeg har sendt mail til foreningen.

Det er i øjeblikket ikke muligt at komme i kontakt med sælgeren.

mvh
Klaus

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 07 ſeptember , 2013, 14:14 »
Jeg kan se at jeg har købt høns hos Nyborg-manden i denne tråd:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=35129.60

Og jeg kan se at det strider mod persondata-loven at oplyse mandens identitet.

Det er vel tilladt at gengive indhold fra en annonce i dba eller G%G?

Og man kan ud fra oplysninger her i Forum faktisk godt finde hans adresse i Nyborg!

mvh
Klaus

« Senest Redigeret: 07 ſeptember , 2013, 16:03 Fra klaus-dk »

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 07 ſeptember , 2013, 17:52 »
Jeg har nu talt med sælgeren i Nyborg.
Her i Forum har alle ment - ud fra billedet (vedhæftet igen) - at den gule høne er noget mere end eet år gammel.
Sælgeren mener at "det er dumme folk", der tror at kunne bedømme hønens alder ud fra billedet. Ja, den har kalkbensmider, men det får orpington let.
Og til problemet med den manglende registrering af køberen var svaret: Og hvad så?"
Og han havde "ingen interesse i at lade handlen gå tilbage".

Jeg sagde, at jeg ville fortælle her på forum, hvor jeg havde købt de to høns.
Og det var jeg velkommen til, så det er altså med sælgers klare accept at jeg gør det:

Aage Christensen
Nordmarksvej 20
5800 Nyborg.
Telefonen på adressen: 28443525

Men spørgsmålet om den manglende lovpligtige registrering af sælger står jo tilbage. Kan - eller skal - man gøre noget ved det.

mvh
Klaus

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #22 Dato: 07 ſeptember , 2013, 18:22 »
Han er helt ligeglad med om du synes han skal bytte eller tage hønen tilbage,, jeg har også orpington, og er enig med de andre om at det er en ældre høne,, og at du ikke behøver tage hende ud af hønsegården bare du behandler hendes kalkben.
Jeg ved ikke hvilke tiltag, men kan gøre for at stoppe ham,,, melde ham til fødevarestyrelsen, hvis han har syge dyr, som han distribuerer over hele landet,, heri er ikke medregnet kalkben, da det er en parasit, og ikke en sygdom. Eller mangel på registrering af hans beætning, og til sidst måske en dyreværnsforening ,, men det er vist prøvet uden resultat,,

Melde ham til politiet, hvis han sælger dyr der ikke er hvad de giver sig ud for,, så er det måske bedrageri,,, eller til forbrugerstyrelsen ??

Der er vist kun at gøre sig sine bitre erfaringer, og sprede budskabet, så han får noget besvær ud af ikke at kunne annoncerer, men komme ham til livs,,,det tror jeg ikke.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 07 ſeptember , 2013, 18:37 »
surt surt... hønen kan du vel få glæde af alligevel...
 behandle hende mod kalkben- smøre ben med madolie eller vaseline- helt op til maven, skidt  pyt hvis den får olie/vaseline på fjer  gentag det efter par dage igen det skal nok bllive godt igen.
hvis ryggen er slidt pga hanen kan det igen blive godt det tager bare tid.
 så er det det med æg...
det kommer nok, hun skal lige finde ud af hvor hun bor og hvem er chefen i denne flok.
 håber du får en god oplevelse ud af det alligevel. orpington er en god race! om den får nemt kalkbensmider.... har jeg ikke erfaret  måske andre har?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline klaus-dk

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 08 ſeptember , 2013, 17:42 »
Tak til alle for indlæg.

Jeg vil undersøge, hvem der tager sig af manglende registrering af købere.

mvh

Klaus

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 08 ſeptember , 2013, 17:52 »
Om Orpington får mere kalkben end andre racer ?? ??? tja, måske hvis man har kalkben i sin besætning og ikke selv gider at behandle, eller oplyse købere om dette problem, som nemt kan smitte til alle købers egne høns.

ALLE uanset om der så sælges 1 høne eller 10.0000 høner skal skrive købers oplysninger ned og op bevare i min. 2 år.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 08 ſeptember , 2013, 20:38 »
Jeg tror heller ikke på den med at orpington får lettere kalkben end andre... jeg har haft orpington i snart 20 år uden at de har haft kalkben,, kun en høne har haft tilbøjelighed til det,,, men i år har jeg haft halm i hønseriet om vinteren, og så havde alle kalkben,, jeg tror mere på fugtige forhold, og så det at de sover på gulvet, da de høns jeg har sovende på hegnet, aldrig har kalkben.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn