Ja, igår skete det så, det blev farligt at hente ænder

På vej ned til Alex efter et par moskus ænder mere, lidt plantet i mine egne tanker kigger jeg i bagspejlet og studser over en bil jeg synes der kommer stærkt.
Ser frem for mig, der kommer 3-4 modkørende og tænker han da ikke kan overhale mig så han må hellere bremse.
Da jeg ser i bagspejlet igen, er han på vej direkte imod mig men bremser ikke og jeg ser for mig at han vil banke lige i røven på mig, og jeg så vil flyve i de modkørende.
En hurtig beslutning om jeg ikke vil tage andre med mig i ulykken, river jeg i rettet da vi er lige ved en sidevej, i samme øjeblik bare få meter bag mig river han over i modkørende retning, når forbi mig hvor han frontalt køre direkte i den modkørende.
Jeg får et eksploderet dæk, snurre rundt og banker baglæns i et skilt om ubetinget vigepligt så den ligger sig helt ned, og bliver kastet de sidste 180 grader rundt og lander i grøften med snuden først.
Alt imens de bliver kastet rundt på vejen

Jeg tror min side af bilen er blevet ramt af den modkørenes trailer, for det kunne passe med et slag siden har fået i bagenden, alle mine hjul sprang nogle endda revet mere eller mindre helt af fælgene, en vange knækkede og alle motorophæng blev ødelagt, og så ødelagde jeg instrumentbrættet med mit venstre knæ, men har kun en bitte rød mærke
Ellers slap jeg med et brændmærke efter selen ved kravebenet og et hævet højre skinneben lige under knæet, lidt øm og lidt småskrammer på hænderne.
Men var så vågen i hovedet at jeg sprang ud af min egen bil for at hjælpe den modkørende, kunne se der var flammer under hans bil, og han var kommet ud og lå lige ved siden af bilen, så med hjælp fra to mænd fik vi ham til sidst væk, og først da jeg kom i ambulancen til sidst begyndte smerterne at komme.
Og det bare fordi jeg skulle ned og hente ænder..
Et skud fra mig, som jeg os sagde efter ulykken til betjentene at han kørte hvert fald omkring de 150-160 km/t, og ham inspektøren han bekræftet at det lader til han har kørt 130-150km/t så det vidst et rimelig gæt fra mig..
Men det mest belastende er sgu at jeg i forgårs tankede bilen helt op, 650,- ud af vinduet.. ØV!