Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lidt luft efter ulykken  (Læst 2379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loan

• Passiv bruger
Lidt luft efter ulykken
« Dato: 01 ſeptember , 2013, 09:55 »
Ja, igår skete det så, det blev farligt at hente ænder >:(

På vej ned til Alex efter et par moskus ænder mere, lidt plantet i mine egne tanker kigger jeg i bagspejlet og studser over en bil jeg synes der kommer stærkt.
Ser frem for mig, der kommer 3-4 modkørende og tænker han da ikke kan overhale mig så han må hellere bremse.

Da jeg ser i bagspejlet igen, er han på vej direkte imod mig men bremser ikke og jeg ser for mig at han vil banke lige i røven på mig, og jeg så vil flyve i de modkørende.
En hurtig beslutning om jeg ikke vil tage andre med mig i ulykken, river jeg i rettet da vi er lige ved en sidevej, i samme øjeblik bare få meter bag mig river han over i modkørende retning, når forbi mig hvor han frontalt køre direkte i den modkørende.

Jeg får et eksploderet dæk, snurre rundt og banker baglæns i et skilt om ubetinget vigepligt så den ligger sig helt ned, og bliver kastet de sidste 180 grader rundt og lander i grøften med snuden først.

Alt imens de bliver kastet rundt på vejen :(

Jeg tror min side af bilen er blevet ramt af den modkørenes trailer, for det kunne passe med et slag siden har fået i bagenden, alle mine hjul sprang nogle endda revet mere eller mindre helt af fælgene, en vange knækkede og alle motorophæng blev ødelagt, og så ødelagde jeg instrumentbrættet med mit venstre knæ, men har kun en bitte rød mærke

Ellers slap jeg med et brændmærke efter selen ved kravebenet og et hævet højre skinneben lige under knæet, lidt øm og lidt småskrammer på hænderne.

Men var så vågen i hovedet at jeg sprang ud af min egen bil for at hjælpe den modkørende, kunne se der var flammer under hans bil, og han var kommet ud og lå lige ved siden af bilen, så med hjælp fra to mænd fik vi ham til sidst væk, og først da jeg kom i ambulancen til sidst begyndte smerterne at komme.

Og det bare fordi jeg skulle ned og hente ænder..

Et skud fra mig, som jeg os sagde efter ulykken til betjentene at han kørte hvert fald omkring de 150-160 km/t, og ham inspektøren han bekræftet at det lader til han har kørt 130-150km/t så det vidst et rimelig gæt fra mig..

Men det mest belastende er sgu at jeg i forgårs tankede bilen helt op, 650,- ud af vinduet.. ØV!
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Christina ♦

• Passiv bruger
    • Naturens Gaver
Sv: Lidt luft efter ulykken
« Svar #1 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:00 »
Pyha, en oplevelse, jeg håber du er okay psykisk efter det..knus

Der bliver kørt meget stært og meget uforsvarligt på vejene, og syntes faktisk det er taget til, jo mere stress, jo mere sindsygt kører folk, ..

De tager makeup på - de babere skæg - jeg er målløs over hvad de egentlig laver når de kører bil, i stedet for at holde øje med trafikken og være en del at den sikkerhed der BØR være på vores veje..
Christina

5 dværg farverolles høner

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:04 »
Jeg har tænkt flere gange, hvad den unge mand dog lavede siden han ikke sænkede farten det mindste. Vejen var lige med frit udsyn, han burde havde set de modkørende på lang afstand, og mig med..
Men den virkede som om han faktisk blev chokeret over jeg var der og bare panisk rev i rettet fordi han kom så tæt på som han gjorde før der skete noget fra hans side.

Psykisk er jeg overraskende kold og har været det lige fra jeg rev i rettet. Politiet roste min handling, fordi jeg sikrede mig selv fra at være med i et frontalt sammenstød med dem, at ikke mange ville handle som jeg gjorde.
Men alligevel har jeg overvejet 100 vis af gange, om hvis jeg ikke var drejet, kunne jeg så have kørt forbi uden at blive involveret, eller ville den modkørende være slynget direkte i mig da han jo snurrede rundt midt på vejen, og jeg helt ude ved sidevejen.
Loan Sørensen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:05 »
Hold da helt op,, det er jo ens største mareridt, at blive torpederet bagfra af en tosse.

Jeg får helt mavepine ved tanken,,, Min 18 årige datter er ved at tage kørekort, og regner med at låne min bil om ca 14 dage  ???  det er jo ikke altid et spørgsmål om hvordan man selv kører, men i høj grad også hvordan andre kører, og her var du altså på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt,,,

Jeg håber du selvom du har fået nogle skrammer, hurtigt kommer over det, selvom der jo også kommer alle tankerne igen.
God bedring på alle måder, og godt du reagerede hurtigt, så du slap med en snurretur i grøften..
650 kroner er vist billigt sluppet for ikke at være direkte involveret i braget  *t
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:11 »
I forhold til de andre er jeg sluppet utrolig billigt, som de os sagde derude og til min forlovede da de hentede bilen. Jeg er sluppet rigtig heldigt med kun lidt skrammer fordi jeg valgte grøften.

I dag kommer min svigermor så og regner med at låne deres bil og køre ud til stedet, for at være sikker på jeg ikke bliver bange for at køre, og bange for den strækning. Men tror nu ikke der kommer nogen reaktion på tingene.
Loan Sørensen

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:16 »
Hold da op, Loan, sikke en grim oplevelse.

Hvor er det godt du skriver om det herinde på forum, og lige få det vendt en gang til.  Det er vigtigt at lægge mærke til, om du får nogen som helst "dårligdomme"  i den næste stykke tid. Det kunne være noget der kom af ulykken, og så er der jo erstatningspligt.

Hvad skete der med de andre, ved du det ?

Jeg kender dig ikke, men du får en knus af mig *b
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:31 »
hold da op hvad en historie.
jeg skal nok passer ænderne til du er klar til hent dem vi kan sagtens finde ud af noget med tiden.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #7 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:41 »
Hold da op, Loan, sikke en grim oplevelse.

Hvor er det godt du skriver om det herinde på forum, og lige få det vendt en gang til.  Det er vigtigt at lægge mærke til, om du får nogen som helst "dårligdomme"  i den næste stykke tid. Det kunne være noget der kom af ulykken, og så er der jo erstatningspligt.

Hvad skete der med de andre, ved du det ?

Jeg kender dig ikke, men du får en knus af mig *b
Undskyld! men jeg låner lige og skriver bare DITTO
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 01 ſeptember , 2013, 10:55 »
For dælen da Loan. Heldigt du slap fra det med et par småskrammer. Husk at reaktionen kan komme langt senere end man forventer. Men det er godt du kommer en tur bag rattet igen. Ellers kan man godt udvikle noget af en fobi. Knus.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 01 ſeptember , 2013, 11:03 »
Jeg ved ikke hvad der var sket med det unge par som var skyldnerne i ulykken, men jeg var ovre for at kigge om jeg kunne gøre noget, og der sad fyren fuldkommen fastspændt med sædet helt oppe i rettet og motoren inde på skødet, han vrøvlede virkelig voldsomt så om det er selve ulykken eller fordi han var på noget ved jeg ikke, men hele hans verden sejlede hvert fald.
Damen lå ude på jorden og var dækket af for at beskytte imod flammerne så hende var jeg ikke henne ved.

Den ældre mand ved jeg havde ondt i maven efter sikkerhedsselen og begge arme var brækket, han klagede ikke over nakkesmerter eller rygsmerter så det tror jeg han er forskånt for, men ellers ved jeg ikke hvad der er sket dem.

Jeg fik scannet min skulder og knæ, samt undersøgt det meget for at tjekke om mine ledbånd havde taget skade, men umiddelbart er det bare lidt knubs men selvfølgelig er jeg opmærksom på fremtiden, nu gælder det bare om at komme bag rettet igen så jeg ikke bliver bange for det.

Og Alex, tusinde tak! Jeg regner med forhåbentligt snart at være kørende igen i ny bil, så skal jeg nok komme ned for at hente dem, og uden at køre galt.

Kunne lige se for mig hvis det var på vej hjem og jeg havde 4 flyvske ænder om ørene. Lettere komisk men også skrækkelig hvis det nu skete dem noget.
Loan Sørensen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #10 Dato: 01 ſeptember , 2013, 11:52 »
Uha Loan. Fy for pokker for en grim oplevelse. Hatten af for dig og for din måde at reagere på. Trafikulykker er voldsomme. Hvis du har muligheden for det, så tal med en professionel om det. Det kan ske, at det ikke er nødvendigt, men måske er det trods alt meget rart. Det er en meget voldsom oplevelse du har været udsat for. Min mand tog imod tilbuddet efter, at han nær stillede sutterne i en trafikulykke for 5 år siden, og det hjalp ham igennem angsten for at være på landevejene igen.

Rigtig meget god bedring med de ømme led. Jeg håber at alle, uanset skyld, kommer godt og hele fra den fæle ulykke.

*b
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #11 Dato: 01 ſeptember , 2013, 12:07 »
ulykker sætter altid spor i sjælen, men godt du har mod på at komme hurtigt bag rattet igen. og gør det!! selv om foden hopper på koblingen, du føler dig dum og overforsigtig. for heller vente og være sikker, ulykken skal nok komme på afstand, men du vil altid se bilen i dit bakspejl fra tid til anden.

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 ſeptember , 2013, 12:20 »
Jeg har lige snakket med politiet, for lige at få min forklaring på ulykken og hvorfor den skete, eller hvert fald min forestilling om hvorfor det skete og hvad jeg oplevede.

Jeg er blevet ramt af en trailer som vi snakkede om herhjemme, eller som min kæreste gjorde mig opmærksom på, selv har jeg ikke oplevet det, men det er formenligt traileren som har fået mig i større snurren end jeg allerede var.

Igen fik jeg ros for min måde at handle på i og op til ulykken, men også bagefter at jeg var så fattet at jeg kunne hjælpe den ældre herre og sørge for der kom nogen og hjælpe mig med at få ham båret helt væk fra bilen som brændte.

Og så kunne han fortælle det unge par begge ligger i Odense og vidst er temmelig ilde tilredt og svinger meget, den ældre herre ligger i Kolding som jeg os gjorde, men har det vidst temmelig skidt men alle ser ud til at overleve. Hvilket jeg er MEGET taknemmelig for, tror faktisk jeg vil blive utrolig påvirket hvis han skulle dø, fordi så gjorde min handling ingen forskel for den modkørende som jeg jo håbede på da jeg traf beslutningen om at vride rettet.

Og så skal jeg i morgen ringe til lægen og få en erklæring på at jeg må køre med selen under armen, han kunne ikke give mig tilladelsen, men kunne sagtens forstå at jeg ikke kunne holde ud at køre med den helt rigtig da jeg er utrolig sensitiv ved kravebenet hvor jeg har et brændmærke fra selen, og er ved at blive misfarvet over hele brystet og skulderen.
Loan Sørensen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #13 Dato: 01 ſeptember , 2013, 12:55 »
Puha.. Godt at du kom ud af det. Billederne her ser ikke gode ud
http://www.jv.dk/artikel/1607993:Vejen--Tre-kvaestet--Overhaling-maaske-skyld-i-ulykke
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #14 Dato: 01 ſeptember , 2013, 13:26 »
Føj da, sikke en grim oplevelse.
Hvor godt at du valgte det rigtige, nemlig at dreje væk. Selvfølgelig vil du være gul , blå og lilla over det hele i lang tid efter. Men farverne og alle de ømme steder du har, vil fortælle dig at du er i live  /o
Stor kram fra mig.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk