Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinger af forskellig alder  (Læst 4323 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisa

• Passiv bruger
kyllinger af forskellig alder
« Dato: 10 Marts , 2009, 11:30 »
Hej
Er der nogen der ved, om man kan sætte kyllinger, som er udruget i maskine, sammen selv om de ikke er lige gamle?
Kan man fx. sætte nogle der er 3 uger sammen med et hold der er 6 uger? Hvornår er det evt. smart at sætte dem sammen?
Håber at nogle med erfaringer om dette, vil skrive hvad I plejer at gøre, hvis I har flere hold der udruges om foråret...
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: kyllinger af forskellig alder
« Svar #1 Dato: 10 Marts , 2009, 11:43 »
Det kan du sagtens gøre
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 Marts , 2009, 15:51 »
Jeg sætter nye kyllinger sammen med 3 ugers kyllinger så lære de nye kyllinger at finde føde af dem på 3 uger det er gået godt hver gang
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 10 Marts , 2009, 16:01 »
Når jeg har gjort det har de ældst kyllinger været efter de yngst, så det har aldrig gået særlig godt.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #4 Dato: 10 Marts , 2009, 16:13 »
Jeg kan også sagtens finde på at sætte kyllinger på 0 og 3 uger sammen og også sætte 3 og 6 ugers sammen, men jeg tror ikke, man skal sætte så små kyllinger sammen med nogle, hvor der er endnu større alders forskel.

Men det kommer selvfølgelig nok også meget an på, hvor mange de er og hvor god plads de har - både ved siden af og under varmen, så de mindste ikke bliver holdt udenfor og dør af kulde.
« Senest Redigeret: 10 Marts , 2009, 16:15 Fra Søs, Tisted »
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Lisa

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 Marts , 2009, 20:37 »
Tak for nogle gode svar :). Og ja, hvis de små endda kan lære lidt af de store, som Kurt skriver, er det jo også bare et plus.
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown