Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(  (Læst 2000 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(
« Dato: 26 August , 2013, 17:36 »
Hej jeg har lige i dag da jeg kom hjem kl 16 og var gået om og set til mine høns , ser jeg at der sidder er kæmpe fed han mink og sitrer på mine høns på yder siden af min hønsegård , jeg fik jaget den væk . Men nu er mit spørgsmål så , hvordan sikre jeg min hønse gård mod mink ? Jeg har ikke net over den da det ikke er muligt da hønsene går mellem 2 stalde .
ny i hønse faget :)

Offline lisaln

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 176
Sv: Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(
« Svar #1 Dato: 26 August , 2013, 20:03 »
Hejsa.
Du kan evt. opsætte en elektrisk tråd eller to i bunden på hegnets yderside. Under alle omstændigheder synes jeg du bør investere i en fælde (de kan f.eks. købes i Land og Fritid til omkring 400 kr, men kan sikkert findes billigere andre steder). Men det er bare om at komme af med det skidt!
Mvh. Lisa
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(
« Svar #2 Dato: 26 August , 2013, 20:40 »
Har os tænk på det med hegn med stød  men tror bare det er en for dyr løsning :)
Har overvejet lidt om jeg skal sætte plexiglas den første m  op af hegnet gå så burde minken ikke kunne kravle op, eller hvad tror i

Jeg har sat en fælde op :) så må jeg se i morgen om der er en mink i
ny i hønse faget :)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(
« Svar #3 Dato: 26 August , 2013, 23:27 »
Har os tænk på det med hegn med stød  men tror bare det er en for dyr løsning :)
Har overvejet lidt om jeg skal sætte plexiglas den første m  op af hegnet gå så burde minken ikke kunne kravle op, eller hvad tror i

Jeg har sat en fælde op :) så må jeg se i morgen om der er en mink i

Nu ved jeg ikke hvor stor din hønsegård er, så jeg kan ikke sige om plexiglas løsningen er billigere end strøm løsningen. Men plexiglas er ikke billigt.

Det skulle dog kunne løse dit problem, da mår-dyr normalt ikke hopper, men klatrer. Og de kan ikke klatre op ad plexiglas.
Mvh
Erik Andersen

Offline aakande

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 118
Sv: Spottet en mink ved min hønsegård HJÆLP :(
« Svar #4 Dato: 27 August , 2013, 00:20 »
Mine høns går mellem 2 stalde :) så der er kun 1 side jeg skal ha glads på :) det nok en 5-6 m :) sandt nok men mink kan strække sig meget langt :)
ny i hønse faget :)