Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sikre hønsehus mod rotter og mus  (Læst 3640 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Metdan

• Bruger
sikre hønsehus mod rotter og mus
« Dato: 25 August , 2013, 19:26 »
Jeg har virkelig prøvet at finde svar på dette, men er stadig meget i tvivl  :-\. Derfor en ny tråd om emnet.
Jeg har købt et brugt hønsehus, som måler 2x2 m, og er 180 cm højt (med spidst tag).
Mange steder står der, at det er godt at hæve hønsehuset 30-40 cm over jorden for at undgå rotter og mus. Det syntes jeg bare bliver bare for voldsomt i mit tilfælde. Bunden i hønsehuset er af træ, så det skal umiddelbart hæves lidt for at undgå at det rådner.
Jeg har også tænkt på at fjerne bunden, og få støbt en sokkel/gulv?!
Jeg læser jo om mange, der tager legehuse mm i brug som hønsehus, får de ikke problemer med rotter under huset??
Kan de gnave sig igennem trævæggen/gulvet?
Jeg vil så gerne i gang med projektet, men kan ikke helt overskue hvordan jeg får det sikret ordentligt fra start af  :)
Venlig hilsen Mette

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
Sv: sikre hønsehus mod rotter og mus
« Svar #1 Dato: 25 August , 2013, 19:36 »
Jeg ville lave en træsokkel (af 10 x 5 reglar) på 2 x 2 m først - beklæde den med kraftig Volierenet og så vende nettet nedad og fylde hele bunden op med sand - hvorefter du sætter hønsehuset uden bund fast ovenpå - nu har du en både ræve og rotte sikret bund, som oven i købet er meget nem, at holde rent  /o

Offline KenM

• Passiv bruger
Sv: sikre hønsehus mod rotter og mus
« Svar #2 Dato: 28 August , 2013, 18:56 »

Du kunne vel også "smide" nogle gamle  fliser under bunden, så huset faktisk står på fliserne. fra fliserene og op du evt. isoler.
1.1.1 (Ken, Jette og rune)
0,2 Off shore + 0,2 Lohmann
1.1 huskat (Ida og Chula)
1.0 Marsvin (Findo)