Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp - hvad race er dette?  (Læst 6502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hønepøne

• Passiv bruger
Hjælp - hvad race er dette?
« Dato: 24 August , 2013, 19:45 »
ER der nogen som kan hjælpe mig med at fortælle hvilken race denne høne er?

Er købt som en race høne, men er ikke helt overbevist..

Har fyldt hele haven med høns.. Skånske blomster, maraner, brahmaer, new hampsire, plymouth rockere, wyandotter, lohmanner, jersey kæmper, hvide silker, blandings kyllinger og blandingshøner og de som startede min hobby en masse amerikanere :-) :-) plus skoven gemmer på vores skønne hængebugsvin, 0,5 landænder til juleaften, 3,0 energibomber af egen avl, 0,1 rottweiler, 1,0 Doberman, 1,0 havaneser, 1,0 skovkat, 1,0 skønneste mand.. Glæder mig til næste år, når gården udvides med får..

Offline martin s j

• Passiv bruger
Sv: Hjælp - hvad race er dette?
« Svar #1 Dato: 24 August , 2013, 21:33 »
Ligner en gul sussex

Offline Hønepøne

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2013, 13:57 »
Det var ikke lige det svar jeg ønskede, for det er de bestemt ikke købt som.. :-(
Har fyldt hele haven med høns.. Skånske blomster, maraner, brahmaer, new hampsire, plymouth rockere, wyandotter, lohmanner, jersey kæmper, hvide silker, blandings kyllinger og blandingshøner og de som startede min hobby en masse amerikanere :-) :-) plus skoven gemmer på vores skønne hængebugsvin, 0,5 landænder til juleaften, 3,0 energibomber af egen avl, 0,1 rottweiler, 1,0 Doberman, 1,0 havaneser, 1,0 skovkat, 1,0 skønneste mand.. Glæder mig til næste år, når gården udvides med får..

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2013, 14:08 »
Det kunne se ud som om der er noget guld/sortbåndet Wyandot i hende. Hun ligner mine i hovedet og på halsen. Bortset fra det er hun for ensfarvet lys til at være en ægte guld/sortbåndet Wyandot.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Loan

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2013, 14:12 »
Vil nu også sige min første tanke var en gul Sussex
Loan Sørensen

1.1 Huskatte, snart ingen.

Nu uden høns da vi flytter i lejlighed uden have :'(

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 25 August , 2013, 14:32 »
Hvilke slags kam har den ?

Farven kunne måske godt være gul sort/columbia.

Men den kunne evt. også være en Vorwerk.

Hvilke race er den købt for at skulle være ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hønepøne

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 August , 2013, 15:49 »
Tjah det var nu købt som en rød araucaner men det var et af mine første køb udover amerikanerene så var nok en anelse grøn og godtroende.. Jeg kan lige prøve at smide flere billeder på når jeg kommer hjem..

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 25 August , 2013, 16:09 »
Øh Araucana og så rød, det passer vist ikke helt ??

Araucana har ingen hale og har skæg eller tuffer eller endda begge dele.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #8 Dato: 26 August , 2013, 07:57 »
Tja - araucana det er hun ihvertfald ikke - og så vidt jeg er orienteret så findes de ikke i røde....ihvertfald ikke i DK. Trist at du er blevet snydt, men det siger vel blot en hel masse om at så længe der er nogen der lader sig tage ved næsen - så længe har svindlere og løgnere gode kår.....
Med sikkerhed kan siges at du har fået fat i et stk fjerkræ som forhåbentlig, dersom hun er en høne, lægger dejlige æg :-))) Nyd dem.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 26 August , 2013, 14:41 »
Er Hønepøne blevet snydt ?

Tja måske, måske ikke. Vi kender jo hverken Hønepøne eller sælger og heller ikke handlen.

Måske er sælger udvidende eller ligeglad.

Men en ting er dog sikkert og det er at det ikke er en ægte Araucana.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #10 Dato: 28 August , 2013, 18:52 »
Jeg har en akkurat magen til, den kom til mig i et rugeæg, som angiveligt skulel være faverolles, købt hos en mand i Grenå. Men det er en sød høne...
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Hønepøne

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 30 August , 2013, 19:36 »
Jeg er ikke blevet snydt, kun af mig selv, da jeg bare helt uvidende har købt nogle høns og jeg er nemlig selv efterfølgende blevet meget klogere..! men er helt betaget af disse kræ så det gør ikke så meget.. De er sammen med andre "rene" høns men til næste forår når jeg får haner i de racer jeg har, bliver de opdelt :)

Bente E.. tænker at det sagtens kan være fra samme sending, da mine er købt som tre mdr gammel i Allingåbro..

Tak for jeres input alle :)