Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ud af hønsegården.  (Læst 3736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LEgaa

• Passiv bruger
Ud af hønsegården.
« Dato: 22 August , 2013, 16:36 »
I dag er det tydeligt at mine høns's største ønske er at komme ud af hønsegården. De står på spring når jeg går ind til dem. Men mine høns er ikke så gamle og ikke ret tamme, så de kommer ikke når jeg kalder, kun hvis jeg har spændende mad med.  ::)

Vores have ligger ud mod markskæld og der er intet hegn. Der er buske og træer, men en del huler de kan komme ud af.  8)

Jeg ville vildt gerne lade dem komme ud og nyde livet og æde min ukrudt, men jeg er smadder bange for at de ikke vil ind igen eller at de løber væk.  :(

Hvad gør jeg? Vil de løbe væk? Nogle af dem har boet hos os siden uge 27 og de andre har vi haft i to uger.  :-[

Kh Lotte

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Ud af hønsegården.
« Svar #1 Dato: 22 August , 2013, 16:40 »
Når de har været hos dig et par uger, så skal de nok gå ind igen i aften. Mine bor under nøjagtig samme forhold, og jeg har ikke hæk rundt om haven, men fri adgang til mark og vej, og det er absolut ikke noget problem. De går ikke særligt langt ud på markerne, for der er der jo ingen træer og buske at gemme sig under. Slip du bare hønsene fri.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 22 August , 2013, 16:43 »
Når du skriver, at dine høns ikke er så gamle....hvad er så det?

Hvis det er hønniker..og hmm hanniker (hedder det mon det <J) så kan du sagtens lukke dem ud - du vil opdage, at de faktisk ikke går ret langt væk fra deres hjem - måske en lille afstikker, men ikke længere væk, end at de kender vejen hjem, hvis der ikke er en farlig vej, de skal skærmes imod, så ville jeg ikke betænke mig ved at prøve.

Sådan et tidspunkt som nu, hvor der ikke er så lang tid til sengetid er perfekt. Man er altid lidt nervøs første gang, men giv dem den fornøjelse med...og også jer selv /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 August , 2013, 19:05 »
Jeg vil tro de er 25-30 uger de ældste og de yngste er nok 16-17 uger.

Men jeg tog mod til mig og lukkede dem ud.
De sprang ud næsten helt oppe på tæerne af bar fryd. Der er ikke et område i haven de ikke har undersøgt, skrabet i og spist af. De er specielt glad for hvad der er i jorden under rabarberne, så nu er jorden lækker og uden ukrudt.

Håber de bliver så trætte at de hopper ind i hønsehuset i aften uden problemer.

Hvis de gør det kommer de også ud i morgen når æggene er lagt ( gider nemlig ikke gennemføre haven efter æg).

Mange tak for opmundringerne. Rart med gode råd.

Kh Lotte     

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 22 August , 2013, 19:22 »
Skøn eftermiddag dine høns har haft /o Der er også så mange krible krable især stankelbenlarver i jorden for tiden - mine høns har næsten ikke spist af deres serverede mad i dag og har været på arbejde på græsplænen hele dagen.

Bare vent og se - jeg er næsten sikker på, at din flok nok skal finde deres hus inden solnedgang.

Når hønerne nu har været lukket inde i gård/hus så længe, så skal de nok gå derind og lægge æggene på den sædvanlige plads - så bare ud med dem igen i morgen...der er en masse arbejde, de skal nå ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 August , 2013, 19:30 »
Mange tak. Det er jeg glad for at høre.

Jeg tror de er blevet ekstra vilde med mig i dag, for da jeg før gik ned til dem med madrester, kom de næsten alle spænede i fuld galop hen til mig og tallerkenen.

Så jeg tror mere og mere på jeg har givet dem en super dag. Rart at se de nyder ting man gør for dem.

Kh Lotte

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 22 August , 2013, 21:15 »
Jubiii. Alle hønsepigerne er flinkt gået "i seng" på deres pinde i hønsehuset og de næsten snorkede efter alle de regnorme, bænkebidere, mælkebøtter og brændenæller de har spist.

Det er helt sikkert at de nok skal få lov at gå på opdagelse i haven igen i morgen.

Kh en meget lettet og glad hønemor.

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 22 August , 2013, 21:31 »
  /o
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...