Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fleretagers kyllingehuse  (Læst 1136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
Fleretagers kyllingehuse
« Dato: 19 August , 2013, 20:38 »
Ih! Hvor vi morer os for tiden. Silke og araucanakyllingerne har fået fint kyllebur i to etager. De gik fint ned i morges - men kan de finde op igen? Næh! Vi har givet dem en lampe og foder på stige derop, men jeg frygter at jeg om en times tid ligger på maven og fanger kyller og putter dem op i sikkerhed :). Og så har de hollandske dværge også fået to etager. De vil ikke gå ned! Nu overvejer jeg at puffe dem lige så blidt et par trin ned af stigen i morgen. En af dem har været både op og ned, så det må da ku gentages og smitte til de andre - altså! ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Sv: Fleretagers kyllingehuse
« Svar #1 Dato: 19 August , 2013, 21:11 »
Mine kyllinger som blev flyttet fra kyllingehus til det store hønsehus i går aftes, fandt helt selv ind her til aften.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 19 August , 2013, 21:59 »
Elendig også i flere etager? Det er tydeligvis det, detoner problemet her. Jeg endte - ganske rigtigt - med at ligge på alle fire og fange kuller, som derefter blev puttet op på første sal. Og så mor Silke højt råbende til sidst  :)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 August , 2013, 22:04 »
Ja, de skal også op af en trappe. Skulle dog lige have jaget dørvogter-dorte væk fra lemmen... (stor hidsig orpington som ikke lader nogen komme ind når først de er gået til ro...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Fr. Hønseløs

• Passiv bruger
  • Nu MED høns
« Svar #4 Dato: 20 August , 2013, 07:00 »
 <H <H Jeg får sådan nogle gode billeder, tak for morgengrinet.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline Tove

• Bruger
« Svar #5 Dato: 20 August , 2013, 07:58 »
Det kan du roligt få  ;), jeg kunne også nærmest se mig selv udefra. Og kan tilføje, at jeg er fyldt 60 og ikke helt åleslank  ;D

Offline Tove

• Bruger
« Svar #6 Dato: 20 August , 2013, 08:01 »
Og jeg skal da vist ikke sidde i halvmørke og skrive på iPad'en, som selv indsætter kreative ord! Sikke noget vrøvl, der står. "Endelig" skal være " er de "'og " detoner " skal være "det som er" og "kuller" er selvfølgelig "kyller" - pokkers stavekontrol >:(

Offline Tove

• Bruger
« Svar #7 Dato: 23 August , 2013, 21:59 »
Dages dato....er det endelig sivet ind hos Silke, at man skal op af trappen og i seng, når det blir mørkt!
De foregående aftner har jeg gennemført det tidligere omtalte - for eventuelle tilskuere (heldigvis kun min mand!) - meget underholdende ritual. Mig på maven indfangende kyller og - til sidst - Mor Silke, op på øverste etage med dem, mig på maven baglæns ud igen, når manden havde hevet i snoren til gulvlemmen, så alle var forsvarligt lukket inde. Pyh! Her til aften...alle pænt oppe i soveværelset! Juuhuu!
De hollandske dværge har det nærmest omvendt. Ingen problemer med at finde ud af at gå op af trappen. Til gengæld er de skutte meget for at gå ned. Hvis jeg forsigtigt puffer til dem går de ned, og så nyder de alt de grønne. Men selv at tage initiativet er åbenbart ret svært. Men de går altså op i soveafdelingen uden tøven.
Jeg ved snart ikke, hvad der er dummest  :), men tror Silke tager prisen :D.
Åh! De høns

Offline Ilse B

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 August , 2013, 16:36 »
  *f *g  kunne du ikke få din mand til at tage nogle billeder af dig, og så vise dem til os?
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.