Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sløve øjne  (Læst 2675 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Sløve øjne
« Dato: 18 August , 2013, 22:39 »
De har det helt fint, mine isa browns, de lægger fint med æg, støvbader, løber forventningsfuldt efter mig, men de ser lidt sløve ud i øjnene. Hvad skal man sige; de hænger med øjenlågene. Hvad kunne det mon være? De opfører sig ellers som de altid har opført sig og ser ud til at trives. De har også ædt grønt til de var ved at revne (måske ikke SÅ meget ::)).

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Sløve øjne
« Svar #1 Dato: 18 August , 2013, 23:11 »
Det er svært at sige uden at have set hønsene, men det kunne være noget begyndende øjenbetændelse. Fortsæt med at iagttage.

Hold også øje med andre symptomer, som rallen og gispen efter vejret. Det kan være en forkølelse.
Mvh
Erik Andersen

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2013, 11:52 »
Her kommer så billeder. De går rundt og æder og støvbader dagen lang, det er ikke tit at de sidder sådan, men de gør det dagligt i et stykke tid tror jeg. Og så ryster de også meget hurtigt på hovedet en gang i mellem. :-\
I øvrigt er det som om hønen der er for sig selv i et billede har blege hagelapper.

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2013, 11:54 »
Den anden høne, der sad med lukkede øjne lige til jeg kom og hun gik hen til mig. Hende med de blege hagelapper. Der er dog en anden der har noget mere blege hagelapper.

Offline anneke

• Bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2013, 17:47 »
Hvor gammel er de?  Hvis de er tæt på fældning kan de godt se sådan ud.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 August , 2013, 18:27 »
Mine sidder tit sådan med øjnene når de skal til at have middagsøvn, eller når de sidder i den sidste solstråle om aftenen :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 August , 2013, 18:55 »
De er ca 14 måneder. Men når de sidder sådan lukker nogle også øjnene. Og ryster hurtigt på hovedet en gang i mellem når de sidder sådan. Er der virkelig intet at frygte? Det er svært at tro når jeg har haft så mange problemer på så kort tid.  :D De nyser ikke, hvis et hønenys altså er det der hurtige "piiiiip"!

Offline Troldzilla

• Passiv bruger
  • Div høns, rugen og moskus ænder, bronze kalkuner.
« Svar #7 Dato: 27 August , 2013, 09:28 »
Lyder som luftvejsorm. Har selv en høne som gør samme kombineret med hun raller. Har dog kun den ene og dyrlægeregning er kr 300, det er en del nye høns jeg kan købe for samme.
Tog hende ud af flokken, men hun er ikke kommet sig tros ormekur så i dag ryger knoppen.