Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blodmider  (Læst 7464 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Høne

• Passiv bruger
Blodmider
« Dato: 18 August , 2013, 11:39 »
Hvor længe kan blodmider overleve uden en høne at spise af :o

Vi har bjerge af døde mider i huset efter behandling, men åbenbar stadig lidt levende..... >:(

Hvor længe skal vi holde hønsene væk fra huset?

Vh Rikke

Offline morAnna

• Passiv bruger
Sv: Blodmider
« Svar #1 Dato: 18 August , 2013, 13:37 »
ja det er godt spørgsmål
der var en gang en skrev at de kan overleve og vente på en høne i flere år!
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Høne

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 August , 2013, 16:06 »
 :o Det lyder ikke godt! Så er det jo en umulig kamp... /d

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #3 Dato: 18 August , 2013, 22:27 »
De kan overleve uhyggeligt længe uden dyr. Har lige besøgt et forummedlem, der havde høns i sin garage en overgang for flere år siden (og der har ikke været høns siden). For nylig havde vedkommende en sæk stående med diverse fjerkræaffald stående i samme hjørne et par dage. Da sækken skulle køres væk var den pludselig levende...

Blodmiderne boede bag en reol  :o <B /3 /3
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Høne

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 August , 2013, 22:45 »
Ej hvor er det altså vildt <B !!!

Jeg er så bange for at sætte mine små nye Maran kyller derind, men jeg er nødt til det for der hvor de står nu er ikke holdbart i længden :(

Jeg har tænkt mig at sprøjte kyllerne med noget insektspray fra matas, inden jeg sætter dem ind i huset imorgen, holder miderne sig så ikke lidt på afstand?

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 18 August , 2013, 22:51 »
Kan du svitse huset med en ukrudtbrænder? Det var det, der fik dem væk hos mig for et par år siden. Hver dag i 3 dage...
Og så i øvrigt at bruge en krads insektspray, f.eks. mod hvepse, i huset et par dage inden de små lukkes ind, lukke alle åbninger. Lufte godt ud efter et døgn og vente endnu et, inden du sætter de små ind.

Jeg ville ikke sætte kyllinger ind til levende blodmider! Du kan ikke sprøjte kyllingerne præventivt, for det eneste du kan bruge på dem er spray med pyrethin, og det virker ikke mere end en halv times tid.

Har du skruet alt ned, der er skruet i vægge osv.? Og har du også gjort loftet rent? De boede ikke under siddepindene hos mig, men alle andre steder <B
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 18 August , 2013, 22:52 »
Og har du kalket huset?
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Høne

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 August , 2013, 23:00 »
Vi har sprayet af o omgange, vi har kalket det hele og vi har fjernet rigtig mange døde mider, desværre er der stadig lidt. Der er mange sprækker de kan gemme sig i desværre så de hygger sig vel også bag væggen i isoleringen??

Vi har ikke tænkt på at skrue skidehylde ned osv, så det bliver gjort imorgen og kyllerne må blive i legehuset ::)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 August , 2013, 23:05 »
jeg har jo kæmpet i går nat og fra morgenstående i dag. og til mit store overraskelse så var der stor gruppe... gær hvor
vi har vandbeholdere med sådan stativ i plastik(grøn) der kan justeres i højden- klappes små ben op/ned og siden vi har kyllinger så er benene klappet ned- så tog jeg i dag al inventar ud,  tilfældigvis faldt så et ben af- og  <R der var masse af de små djævle så pillede jeg alle ben af, og samtlige  foderautomater bliv totalt skilt af, sidepinde blev smidt væk til afbrænding, total rengøring i huset, tøs, stald chok både i luften sprækker og under vinger/gumpe, her til aften ikke en mide set... og tro mig jeg har ledt med lommelygte- i går var  pinde levende og vægge  bevægede sig, i dag fred og ro- håber det forbliver sådan. nu er jeg  klar til kamp!

Offline Hiltunen

• Passiv bruger
  • Øksemorder
« Svar #9 Dato: 18 August , 2013, 23:13 »
Jeg har brugt en 5 liters gardena sprøjte til at sprøjte huset med. Da den stoppede og skulle skilles ad og renses til fik jeg en lille overraskelse, alle gevind var fyldt med mider!
Så de kommer altså virkelig bare ind alle steder.
Hilsen Janni Hiltunen
Lidt af hvert i farver som kan spises

Offline Høne

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 18 August , 2013, 23:21 »
Jeg får næsten lyst til at sige til manden han må lave et nyt hus  ;)

Jeg håber godt nok det skidt snart er væk. Vi har snakket om at lukke alle revner med noget akryl fuge. Nogen der har erfaringer med det?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #11 Dato: 19 August , 2013, 09:50 »
Jeg får næsten lyst til at sige til manden han må lave et nyt hus  ;)

Jeg håber godt nok det skidt snart er væk. Vi har snakket om at lukke alle revner med noget akryl fuge. Nogen der har erfaringer med det?
Ja, det virker, men der skal stadig være udluftning i huset, ellers får du problemer med fugt til vinter. Jeg har fuget langs gulvet, og langs samlingerne på væggene, og skal i gang med at fuge i loftet også, hvor jeg ved, at blodmiderne sidder og hygger sig.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Høne

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 19 August , 2013, 21:18 »
Så har vi skruet alt ned og der var ganske rigtig levende bag de forskellige ting >:(
Skidehylde, siddepind og vinduesrammer er røget til brænding. Så er der blevet fuget i de fleste revner (resten tager vi imorgen)  Og så HÅBER vi de skide mider snart forsvinder!!

Hva med dig moranna, har du set flere mider hos dig?

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 20 August , 2013, 08:00 »
intet ;D /o jeg var der i går aftes igen og kikkede alle steder- intet der bevægede sig hverken på pinden på hønsene eller vægge... kan det være rigtigt at vi slap så hurtigt af med dem???

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 20 August , 2013, 08:15 »
Bare hold godt øje den næste tid, men de kan sagtens være væk :-)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk