Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønserøv...  (Læst 2198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

• Passiv bruger
hønserøv...
« Dato: 15 August , 2013, 22:48 »
hjælp jeg ved godt overskriften er lidt grov men det er sådan set det hele handler om...
Min wyandot har noget problemer med sin kloak
Jeg har i går set at hendes afføring  var noget klumpet omkring kloakken og i dag var der blod på ægget. Så her til aften da alle gik i seng gik jeg til hønsegården for at tjække hende og så så jeg  at  hun er lige som forstoppet, kan ikke komme af med afføring lige som tarmen- eller æglederen hænger ud , er klistret til med afføring, en del fjer omkring kloak er væk- hun er ret bar bag på plus at huden er meget rød.
Jeg har vasket hendes  rumpe  fik fjernet det værste af afføring og det bløder lidt overfladisk fr de steder hvor afføring sad...
 kan se nu når det hele er vasket at det ikke er kloakken men må være æglederen for der kommer afføring under det udhængende sted.
 hvad gør jeg? kan hun hjælpes?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: hønserøv...
« Svar #1 Dato: 16 August , 2013, 05:35 »
Det lyder til at hun han æggelederprolaps.

Flere brugere her på forum har haft held med at få sådan en æggeleder ind og blive på plads ved daglig vask og trykken vævet ind på plads ..du kan evt. spørge "Enevoldsen" om råd - jeg ved at hun med tålmodighed har kureret et par høner.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14