Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Endelig kom der kyllinger  (Læst 2083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Endelig kom der kyllinger
« Dato: 07 Marts , 2009, 08:38 »
ja, nu sidder jeg så på mine knæ og med hovedet haltv nede i en papkasse og nyder de dejlige små kyller der klækkede i går..man kan simpelthen ikke få nok af synet..der er orpington, jersey kæmper, lys sussex, welsumer og vist en enkelt brahma og nogle araucanakrydsninger..har prøvet at tælle dem, men det er ikke nemt, men tror der er ca. 50-60 stk..og jeg har hermed fundet racen som jeg synes levere den sødeste og kønneste kylling..det må helt bestemt være den lyse sussex, hold da op vor er den bare så nuttet og så den gule farve, en rigtig gul kylling, den er bare ikke til at stå for..jeg tror jeg er faldet for sussex nu..ligesom så mange andre.. :Dhilsen rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Endelig kom der kyllinger
« Svar #1 Dato: 07 Marts , 2009, 08:43 »
Ihhh ja jeg kan heller ikke vente til i starten af næste uge hvor mine gerne skulle klække :) har så kun 4 æg, men aligevel :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 Marts , 2009, 08:50 »
jamen det blir jo ikke mindre spændende af at der er få kyllinger der klækker..det er forventningens glæde der spiller ind..jeg glæder mig hver gang der skal komme kyller, næsten som det var juleaften.. ::)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 07 Marts , 2009, 09:07 »
Tillykke med de små kyllinger, ja det er lige spændende hver gang, jeg glæder mig til jeg får kyllinger om 1 uge, jeg tror der kun kommer 6 stk for 2 af fosterne ser lidt svage ud, men så håber jeg på 1,5  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 07 Marts , 2009, 09:19 »
Også tillykke herfra! Jeg forventer også mine første maskin-udrugede kyllinger om en uge, det bliver spændende... (sølvrandede wyandotter) Hvis altså alt går godt. I næste uge skal jeg også hente araucana-kyllinger (hvis det går godt med dem), samt en ny blomster-hane. Så jeg kan næsten ikke vente...  <P <L

God weekend med masser af kyllinger og kyllingedrømme...

Mvh Marianne

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Marts , 2009, 09:33 »
når jeg læser dette indlæg får jeg altså helt lyst til at få små kyllinger også.....jeg må se at komme igang
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #6 Dato: 07 Marts , 2009, 09:52 »
 ;D ;D
ved snart ikke hvem der er mest skrukke herinde ?
Hønsene eller deres ejere ? Pas på at der ikke kommer en og putter en stor sort spand over hovedet på jer....   <T

MVH  Lene, der ikke er hungrende efter kyllinger men et nyt hønsehus !!

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 07 Marts , 2009, 11:07 »
Tillykke Rikke  <I
Hvor har du lagt billederne  ???
Jeg har en lille sød historie om ikke-gule kyllinger:
Min søster havde sorte høns sidste år, én lagde sig skruk, og der kom også tre fine små kyller, lille Alexander på 6 år var med ude og se de fine nye, og sagde så: "Hvornår bli'r de så gule, Mor?"
Og det er jo rigtigt, når man ser kyllinger i mange sammenhænge, især udenfor hønseverdenen, ja, så der det jo de der små gule dunbolde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 07 Marts , 2009, 11:31 »
Haha, det er godt min mand ikke kender den med spanden... shhhhhyyy...  ;D
(Nå, ja, jeg er jo nok også ved at være lidt for gammel, men skruk på andres vegne kan man jo godt være!)
Mvh Marianne

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 07 Marts , 2009, 11:46 »
Det lyder godt med alle de kyllinger :D!

Da jeg var lille troede jeg også kun af kyllingerne var gule, og kunne ikke forstå hvorfor de kyllinger jeg rugede ud var alle mulige andre farver :D... Var sikker på at hønen havde ruget dem til en anden farve i ægget :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 07 Marts , 2009, 12:49 »
jeg skal prøve om jeg kan få nogle billeder lagt ind..men skal vist ha hjælp af min datter så, hun har meget mere forstand på sådan noget.. :)
Mvh. Rikke

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #11 Dato: 07 Marts , 2009, 13:34 »
TILLYKKE....

Puha, jeg bliver også helt skruk - jeg vil også have kyller!!! Men nu har jeg jo lige afskrukket en høne, så det må vente... Ville nu også vente til det blev varmere i vejret og til at kæresten har bygget skrukhus af de to paller, der står og venter i udestuen...

Vi har lige haft besøg af kærestens moster og onkel, der har haft høns tidligere. De fortalte også, at det sjoveste ved at have høns var, når de rugede kyller ud. Moster er pædagog (af den gammeldags slags - med MEGET stort P. Går udelukkende i lilla hjemmestrikket tøj og i den dur ;D) hun tog ofte en skrukhøne med æg med i børnehaven, så børnene kunne se klækningen og følge kyllerne. Det må have været en stor oplevelse for ungerne. De havde også brevduer, så fik Moster en med i børnehave, så skrev de et brev til Onkel og sendte den afsted. Når den så kom hjem, ringede onkel og fortalte hvad der stod i brevet. Det er da dejligt med sådanne engagerede pædagoger :)

Sikke en skruk dag - Så bliv dog forår for pokker... ::)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #12 Dato: 07 Marts , 2009, 15:23 »
Tillykke <I
Og jeg vil give dig helt ret, der er intet som en lille gul Sussexkylling ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 08 Marts , 2009, 21:17 »
;D ;D
ved snart ikke hvem der er mest skrukke herinde ?
Hønsene eller deres ejere ? Pas på at der ikke kommer en og putter en stor sort spand over hovedet på jer....   <T

MVH  Lene, der ikke er hungrende efter kyllinger men et nyt hønsehus !!

Ååååhhhh, Lene, den med spanden kilder i maven  ;D ;D ;D

Jeg vil heller ikke have kyller, især ikke efter alle de hjerteskærende historier herinde.  Jeg ville slet ikke kunne bære ansvaret for små, dunede, gule sussex.  :-[ 
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk