Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk af reden...  (Læst 1143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Agnete Fuglsang

• Bruger
Skruk af reden...
« Dato: 10 August , 2013, 18:59 »
Kom hjem og fandt Skrukken på den forkerte side af hegnet..... Øv!

Jeg har været hjemmefra i seks timer og jeg ved af den grund ikke hvor længe hun har været af reden.

Hun har ligget på æggene i godt en uge nu. Tror i æggene er gået til? Kan jeg lyse dem og se om der er liv? Og hvis jeg kan lyse dem, hvornår skal det i givet fald så være?

Håber der er håb endnu...

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Skruk af reden...
« Svar #1 Dato: 10 August , 2013, 19:30 »
6 timer bør ikke ødelægge noget. Især når det ikke er de første eller sidste dage i perioden. Jeg har engang glemt rugeæg-bakker som var sat udenfor rugemaskinen i 12 timer og der var ikke noget ændring i klækningen, sikkert fordi det var i midterste uge.
Du kan godt lyse, men vent en lille uge, for så kan der ses forskel i udviklingen hvis de er døde, hvilket jeg ikke tror de er.

Offline Agnete Fuglsang

• Bruger
Sv: Skruk af reden...
« Svar #2 Dato: 10 August , 2013, 20:24 »
Det gør mig virkelig glad at høre. Ærger mig godt nok noget. Troede først at hønen ikke var skruk mere, men da jeg åbnede lågen ind til hendes indelukke for hun ind og lagde sig på æggene. Jeg nåede slet ikke at mærke om de var kolde, men det gør som du siger måske ikke noget alligevel. Tak for hurtigt svar, det har fået mig til at falde lidt ned igen... Tror at manden efterhånden var lidt træt af at høre på min ærgelse :-)