Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine nye fine små piger  (Læst 1163 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LEgaa

• Passiv bruger
Mine nye fine små piger
« Dato: 09 August , 2013, 20:04 »
Har i dag hentet endnu 3 hønniker til vores flok.

1 Isa Brown, 1 Maran og 1 Grünleger.

Har svært ved at få et ordentligt billede af deres næb, men er en smule bange for at de er næbkuperet  :-[

Men i det mindste er de sunde og raske at se på og de spiser godt.

Den kære Maran er jeg blevet helt forelsket i, hun er bare så mild i blikket og så kær. :angel:

De er en smule utrygge endnu, men Isaen lader mig allerede røre ved hende, de andre gemmer sig når jeg kommer. ???

De går nu i en lille midlertidig indhegning til i aften hvor jeg vil prøve at luske dem ind hos mine andre høns. Håber virkelig det går godt. ;)

Kan i ud fra mine billeder se noget næbkupering? Tænker på at specielt Isaen og Maranen er kuperet  :-[

Kh Lotte

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Mine nye fine små piger
« Svar #1 Dato: 09 August , 2013, 20:20 »
Tillykke med de fine piger

Din ISA er ikke næbkuperet, men jeg synes, at maranen ser lidt kort ud i overnæbbet - så enten er hun kuperet..eller også laver hun blot "skævmund" på billedet.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 August , 2013, 20:22 »
Ok mange tak, syntes nu ellers Isaen ser mere kuperet ud end Maranen..

Fatter ikke de gør den slags...  :-[

Kh Lotte

Offline ØkoErna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 August , 2013, 16:35 »
Hvor er de fine.
Hilsen Mette

1,0 Mand
1,0 Søn fra 2007
0,2 Bielefelder
0,3 Farverolles hvide
0,6 Isa Brown
0,1 American Bulldog

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 August , 2013, 17:32 »
Tak, de er nu også bare så skønne. De er stadig lidt nervøse, men jeg får lov til at ae dem stille og roligt. Maranen kan jeg nemt løfte og holde og efter lidt nervøst piben lægger hun hovedet ind til mig og putter.
Det bliver nogle skønne hyggehøns. Isaen snakker meget og Grünlegeren løber meget nervøst rundt, håber hun finder ro.

Kh Lotte

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 10 August , 2013, 18:05 »
Hvor ser de søde ud - fine piger  /o

Offline LEgaa

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 August , 2013, 22:46 »
Da jeg har til aften gik ind i hønsehuset for at lukke af for natten, så de to små nye piger (maranen og Grünlegeren) helt inde i et hjørne på sovepinden og Isaen sider op af dem, som om hun beskytter dem.
Hun virker meget beskyttende som om hun kan se de er små og mere forsvarsløse over for mine gamle høns, der er omkring Isaens størrelse. Hvis hun bliver ved med det er jeg sikker på hun er en skøn høne.

Selv nu kan jeg ikke stå for den adfærd hun udviser. En rigtig hønemor.  Måske kan hun heller ikke stå for den lille pibende babylyd Maranen laver.

De gamle høns virker endnu ikke helt tilfredse, i dag er der lagt tre æg mod i går ti styk. Så der er tydeligt stress i hønsegården. Håber snart alle lære hinanden at kende og der falder ro og fred over min lille hønsefarm.

Kh Lotte