Vores hanedrenge bliver slagtet når de er ca 7½mdr. og vejer renset og grydeklar 2,5-2,7.
Viaf kød er 5 personer herhjemme og har altid masser af kød til 2 aftenmåltider og lidt til en frokostsalat/pålæg.
Brahma er virklig en dejlig rolig og gudesmuk fugl, og så er den vantittig let at hegne inde bag 30-40 cm. Fylder fint i gryden, gode rugere/kyllingeføre. I LOVE BRAHMA

Til sammenligning har vi Orpington (stor gul) på 2. sæson de fylder næsten det samme i gryden men er ikke nært så rolige som Brahmaerne, men stadig en god familiefugl, de lader sig dog ikke hegne så let inde som Brahma.
Jeg kender desværre ikke plymoerne eller susserne, så der kommer jeg til kort.
Mht. til de er er smukkest udvokset når de er 2 år gælder det vist mest om fjerne, og en lille smule bredden, men bestemt ikke nok til jeg ville vente med at slagte til de er ældre end 7½-9 mdr. Du skal vel også veje det op imod det mere foder og bundmatariale du bruger kontra de sidste få hundregram ekstra renset kød du muligvis kunne hente ved at vente til de er 2 år. Iøvrigt er det jo også et spørgsmål om kødkvaliteten som der jo er forskel på om det er kyllinge steg eller suppehøne. Tag bare forskellen mellem kalvekød og oksekød.
Held og lykke med beslutningen