Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu vil jeg GERNE have en skrukhøne  (Læst 16915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Nu vil jeg GERNE have en skrukhøne
« Svar #15 Dato: 06 Marts , 2009, 20:56 »
Jo jo, her i huset har vi ingen sorte spande  :P

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 06 Marts , 2009, 21:49 »
Og her skulle der da gerne komme kyllinger i næste uge ;) MEn ved sq ikke hvor jeg skal gøre af dem, da jeg lige har hørt at det er absolut no go at proppe dem derind hvor kaninerne har gået, da de så får en eller anden sygdom jeg ikke kan huske navnet på :(

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 06 Marts , 2009, 22:16 »
Wanda: Byg da et skrukhus ligesom i vejledningen.. Det kunne du jo bruge weekenden på :D...

Bjørn: Du har nok ret.. Overvejer den også kraftigt her, da jeg egentlig ikke har tænkt mig kyllinger før midt i april, men nu ser vi ;D...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 06 Marts , 2009, 22:22 »
Og her skulle der da gerne komme kyllinger i næste uge ;) MEn ved sq ikke hvor jeg skal gøre af dem, da jeg lige har hørt at det er absolut no go at proppe dem derind hvor kaninerne har gået, da de så får en eller anden sygdom jeg ikke kan huske navnet på :(

Er du da kommet af med kaninerne  :D?

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 06 Marts , 2009, 22:27 »
Mikkeldrengen, sådan et bur har jeg jo, men der går to  >:(kaniner i den.....
OG nej Lisbeth, men der er da tre der har ringet på dem idag, har dem i gul og gratis.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 06 Marts , 2009, 22:30 »
Ja og i vores er der ikke plads til flere :D.. Vi har desuden også nok i den lille skid vi har :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #21 Dato: 07 Marts , 2009, 13:52 »
HA ! Der kommer slet ikke kyllinger på hverken Fyn eller i Jylland i år, hver gang der har været en høne der var lidt skruk, har den fået en sort spand over hovedet, så det tør de da ikke mere...  :o
Ja, jeg nåede aldrig længere end til at hente spanden, så røg min skruk af reden i en fart! :D Men håber da at en af dem prøver igen, når det er blevet lidt varmere i vejret. Forhåbentlig har de fynske og jydske høns ikke sladret til de sjællandske  ;D

Størrelsen på de kunstige æg er helt ligegyldig. Vi fik et RET stort et af naboen, da vi fik høns. Det lagde vi i reden, for ligesom at vise tøserne, hvor de skulle lægge æggene (just in case, at de skulle være i tvivl  ;)) Nu ligger de deres fine små dværgæg fint op af det stooooore æg... Men golfbolde - det var da smart, dem må min mor have nogen liggende af, fra da hun spillede - må straks ud og "stjæle" lidt  :D

Hjælper det ikke hvis man desinficerer buret inden? Evt. med noget Virkon S eller lign.???
« Senest Redigeret: 07 Marts , 2009, 13:54 Fra Frk.olsen »
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 07 Marts , 2009, 14:33 »
Jeg vil tro det hjælper at desinficere buret.. Efter at det er gjort så burde der ikke længere være nogn sygdomskilde tilbage :D..

Har selv rengjort hele huset i virkon S her efter sygdommen. Jeg lod det stå lidt tid (2-4 dage?)... Det har hjulpet, og der har ikke været noget i hønsegården siden og kommer det forhåbentligt ikke! 7-9-13!! :)

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 09 Marts , 2009, 12:59 »
Mine i øvrigt skrukke-ivrige høner tænder tilsyneladende ikke på golfbolde, eller også er jeg bare for utålmodig  <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #24 Dato: 09 Marts , 2009, 14:09 »
Jeg har lagt 11 æg til min orp-dame, men hun flytter bare rundt på dem, hun startede med at vælte dem alle ud af redekassen, og nu flyttes de rundt i huset. >:(
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 09 Marts , 2009, 18:09 »
Så nu ligger Tulle på golfboldene, hun lagde pligtskyldigt sit daglige æg i morges, har været ude i formiddags, men nu er "ånden" kommet over hende jubiiiii!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 09 Marts , 2009, 19:18 »
Jeg har skrubbet barselsstuen i rodalon, og lgie heldt en gang kogende vand over det først, så tror det er dødt det der skal dø ;) Der efter har jeg lavet en bund af træpiller og træsmuld for dels at suge den sidste vædske og dels for at isolere og lune lidt, og så en ordentlig tot halm til Guldlok med for-formet redehul til æggene :)

Så kom dog ud små kyller, kan ikke vente mere...... hvad sker der hvis man forsigtigt dupper æggene lidt med en teske???   :-X ej det mente jeg ikke... men har det lidt som op til jul... man kunne jo bare lige tage tapen af i den ene ende af pakken og lure lidt ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #27 Dato: 09 Marts , 2009, 19:59 »
Du må heller ikke "hjælpe", når de begynder at klække, det kan kyllingerne dø af. Men jeg stod med et æg i hånden, der var ved at klække, og hørte kyllingen pippe, og så også hvordan den masede ind imellem for at komme ud. Men jeg lagde ægget ned under hønen, inden den klækkede, fordi jeg var bange for at skade kyllingen.
« Senest Redigeret: 09 Marts , 2009, 20:35 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 09 Marts , 2009, 20:19 »
Du må endelig ikke hjælpe Wanda, det dør de af og du fortryder det så inderligt bagefter.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #29 Dato: 11 Marts , 2009, 20:58 »
Nu har jeg 10 æg stående i en bakke i bryggerset, de kommer under skrukkerne (ja for nu er der to) i morgen aften. Skal jeg vippe æggebakken nogle gange i løbet af dagen i morgen? Eller er det ikke nødvendigt, når det kun er et døgn de venter? Jeg har stillet bakken lidt på skrå, som beskrevet i andre tråde her på forum.
På forhånd tak for hjælp  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk