Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sætte forskellige høns sammen  (Læst 1859 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LEgaa

• Passiv bruger
Sætte forskellige høns sammen
« Dato: 08 August , 2013, 12:30 »
Nu har jeg læst flere steder at høns er "racister" og i morgen henter jeg tre nye høns. ;)
De høns jeg henter er 1 Isa Brown, 1 Grünleger og 1 Maran, de er alle tre omkring 15-18 uger gamle.
Jeg har i forvejen 11 hybridhøns, altså hvide italienere der er avlet til æggeproduktion. Dem har jeg haft i ca 4 1/2 uge nu og de lader til at være faldet godt til... De er nu omkring 27 uger gamle... Og lægger de dejligste æg. ;D

Nu kommer mit spørgsmål så: jeg ved at Isa'en er en hybrid, men hvordan gør jeg lige med sammensætningen for at undgå hønsemord? 8)

Skal jeg dele hønsegården op? Sætte dem ind om natten hvor mine "gamle" høns sover eller bare sætte dem ind og holde øje? ::)

Håber i kan hjælpe mig, glæder mig meget til at få flere høns, da jeg virkelig elsker dem jeg har.

Kh Lotte

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Sv: Sætte forskellige høns sammen
« Svar #1 Dato: 08 August , 2013, 12:44 »
Sæt dem ind om aftenen når de andre er gået til ro og hold så lidt øje med dem dagen efter.
Der kan og vil være lidt hakkeri for at få styr på herakiet, men det skulle gerne ret hurtigt være på plads.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline LEgaa

• Passiv bruger
Sv: Sætte forskellige høns sammen
« Svar #2 Dato: 08 August , 2013, 12:54 »
Mange tak. Lyder også som det jeg regner med er bedst... Regner også med at min overhøne Juliana vil gøre sit for at sætte dem på plads, hun er dog ikke ond... Normalt giver hun først en gang "skræppen op" og så giver hun et lille hak, når der er nogen der "glemmer" deres plads i madkøen...

Skal hjemmefra lørdag ved en 14 tiden, har jeg kigget nok efter dem, ved at holde øje fra morgen til kl 14, eller bør jeg så lukke de nye alene imens jeg ikke er hjemme?

Kh Lotte