Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hundefoder til høns?  (Læst 9959 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mkc

• Passiv bruger
Hundefoder til høns?
« Dato: 04 August , 2013, 14:45 »
Hej, har et måske dumt spørgsmål, kan høns tåle hundepiller? Da vi har fået hund og har købt to sække, som den bare ikke gider at spise, også istedet for at smide 30 kg ud, kan man så bløde det op til høns?

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Hundefoder til høns?
« Svar #1 Dato: 04 August , 2013, 15:07 »
Det ville jeg sagtens turde prøve, mine får nogle gange kitekat poser som guffe ...  ::)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 04 August , 2013, 15:30 »
Bare de ikke begynder at gø i stedet for at gokke  <H <L
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 August , 2013, 15:37 »
så skal du til fjerne hundelort i hønsehuset... eller måske hundehuset?  :laugh:

hvis du vil få mange æg skal de har extra protien da der ikke er så meget af det er i hundefoder kun 17-23%

Offline mkc

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 August , 2013, 17:56 »
Okay, også bare tænkt som lidt guf når jeg kom hjem fra arbejde. Syntes det er lidt en skam at smide fodret væk, hvis de kan tåle det som luft extra godt :) tak for svar

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 August , 2013, 18:02 »
Der er ikke ret meget, som høns ikke kan få ned - men hvordan er det nu - de må ikke få avocado? Ellers tror jeg mine får det samme som jeg selv, i en eller anden grad (i form af rester) og så undgår jeg at give dem kylling - af etiske grunde. Hønsene er ligeglade.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 05 August , 2013, 18:22 »
Nu er størstedelen af indholdet i hundefoder jo KORN, der er ikke så meget kød. mere hud/klove osv. i det, og høns skal "bare" have et protein indhold på ca. 16 %.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 August , 2013, 18:31 »
16 % tusind tak for den oplysning Lene - Jeg har nemlig lige været på foderstof, for at købe æglægningsfoder til mine 18 uger gamle kyllinger - De havde noget med 24 % som hed Speciel (Hvor man skulle fodre med korn ved siden af og noget fuldfoder som hedder Brufa med 16,5 % til æglægende hvide og brune høns (håber at det er ok til andre farver også, hi hi) de anbefalede mig foldfoderet, så håber at det er ok ??

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 06 August , 2013, 00:08 »
Fuldfoderet skulle være okay, det skal bare IKKE blandes op med korn.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 06 August , 2013, 06:18 »
Tusind tak Lene - de får det rent, sammen med masser af grønt, samt rester fra køkkenet og så bruger jeg en håndfuld vildtfugleblanding, sådan som guf engang imellem (som jeg smider ind i hønsegården) lige nu deler vi ærterne i køkkenhaven, de æder ærterne af min hånd og skralden må jeg så gerne få, hi hi  /o

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #10 Dato: 06 August , 2013, 11:20 »
til æglægende hvide og brune høns (håber at det er ok til andre farver også, hi hi)
I industrien er der kun 2 farver... Det er jo en fattig verden.

Brune æglægningshybrider må ikke få raps, for så kan æggene få fiskesmag. Så når der står hvide og brune, så betyder det at det uden raps og så må alle få foderet. Står der kun til hvide, så betyder det at der er raps i og så skal man lige tjekke om det er en af de racer hvor æggene får fiskesmag...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 06 August , 2013, 11:39 »
Tusind tak Finn - så er der jo en logisk forklaring på det og alle mine må gerne få det - bare MEGET underligt, at de ikke kunne fortælle det på Land og Fritid syntes jeg - man får jo det indtryk, at man ikke behøver at vide noget som helst om dyr, for at arbejde der  /d - Jeg skal i hvert tilfælde selv vide, hvad jeg skal bruge, inden jeg går ind af døren - ligesom hos Hjem og Fix  /o

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #12 Dato: 06 August , 2013, 13:04 »
bare MEGET underligt, at de ikke kunne fortælle det på Land og Fritid syntes jeg - man får jo det indtryk, at man ikke behøver at vide noget som helst om dyr, for at arbejde der  /d - Jeg skal i hvert tilfælde selv vide, hvad jeg skal bruge, inden jeg går ind af døren - ligesom hos Hjem og Fix  /o

Det er vist det generelle billede hos de fleste der sælger dyr eller dyreudstyr/foder :( Jeg har i hvert fald talrige eksempler på det.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #13 Dato: 06 August , 2013, 15:24 »
kender du ikk andre der har knap så kræsne hunde, dyrefoder er sammensat af forskellige restprodukter, til forskellige dyr for at undgå smitttespredning, af div sygdomme. og det kan derfor give problemer, og måske går det godt så hellere gi hønsene en flæskesteg de vil elske det.